''ပန္းကေလးမ်ား ပြင့္ပါေစ၊ ပြင့္ေသာပန္းမ်ား ေမႊးပါေစ၊ ေမႊးေသာပန္းတုိင္း လန္းပါေစ၊ ေရငတ္ပန္းတို႔ လန္းရာေျမ၊ ဥယ်ာဥ္မွဴးတုိ႔ ၿပံဳးပန္းေဝ''ေန႔တစ္ေန႔၏အစ ႏုိးထျခင္းသည္ေနေရာင္ျခည္ျဖာမွ တရား ဓမၼသံမ်ားၾကားမွ ငွက္ကေလးေတြ ေတးဆုိေနမွ၊ ပန္းကေလးေတြ ပြင့္ေနမွ သဘာဝအလွ ျပည့္စံုသည္ဟု မွတ္သားဖူးပါသည္။
ဥယ်ာဥ္ႀကီး တစ္ခုလံုး လွဖုိ႔အတြက္ဆုိ ေလေကာင္းေလသန္႔ ရရွိၿပီး ရနံ႔သင္းကာ အဆင္းမ်ဳိးစံု ရွိေနၾကသည့္ ဖူးသည့္ပန္း၊ ငံုသည့္ပန္း၊ ပြင့္သည့္ပန္း တုိ႔ရွိမွ ဥယ်ာဥ္အဂၤါႏွင့္ ျပည့္စံုကာ အလွတရား ျပည့္စံုမည္ျဖစ္သည္။ ဤအေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ့္ ေဆာင္းပါး၏ အမည္ကို ''ပန္းကေလးမ်ား ပြင့္ပါေစ''ဟု အမည္နာမ ေပးရျခင္းျဖစ္သည္။ပန္းကေလးမ်ား ပြင့္ပါေစ ဆုိသည္မွာ ေလာကကို အလွဆင္ႏုိင္မည့္ ရနံ႔ျဖာသင္းေသာ ပန္းအလွကေလးမ်ား အစဥ္ပြင့္လန္း ေစရန္ ရည္ရြယ္သည့္ ဆႏၵျဖစ္သည္။ ကဗ်ာမဆန္ေပမယ့္ အဓိပၸာယ္ ျပည့္ဝမည္ဟု ထင္မိပါသည္။ ဤေဆာင္း ပါးေရး ျဖစ္ရသည့္ အေၾကာင္းရင္းမွာ ေက်ာင္းျပင္ပ မူလတန္း ပညာေရးအလွဴရွင္ ဂုဏ္ျပဳပြဲ အခမ္းအနားကို ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္ ေမ ၂၈ ရက္ နံနက္ ၉ နာရီက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္ စိန္ရတုခန္းမ၌ က်င္းပရာသို႔ ေရာက္ရွိခဲ့ျခင္းသည္ အဓိက အေၾကာင္းရင္းပင္ ျဖစ္သည္။
ပညာေရးဝန္ႀကီး ဌာနသည္ ေက်ာင္းေနအရြယ္ ကေလးမ်ား အားလံုး ေက်ာင္းေနေရး အစီအစဥ္ကို ႏွစ္စဥ္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည့္ အတြက္ အသက္ငါးႏွစ္ျပည့္ ကေလး အမ်ားစု ေက်ာင္းတက္ လာၾကသည္။သို႔ေသာ္ အေၾကာင္း အမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ ေက်ာင္းမတက္ႏုိင္သည့္ ကေလးမ်ားလည္း ရွိေနၾကေပဦးမည္။ ဒီထက္ ဆုိးရြားသည္မွာ ေက်ာင္းတက္ၾကသည့္ ကေလးအားလံုး မူလတန္း ပညာ ၿပီးဆံုးေအာင္ မတက္ေရာက္ ႏုိင္ၾကဘဲ တစ္ဝက္တစ္ျပက္ျဖင့္ ေက်ာင္းထြက္ သြားရသည္လည္း မ်ားစြာ ရွိေနၾကသည္။
သို႔အတြက္ အေၾကာင္း အမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ ေက်ာင္းလံုးဝ မေနခဲ့ရဖူးေသးသူ၊ ေက်ာင္းေန ခဲ့ေသာ္လည္း မူလတန္းပညာ မၿပီးဆံုးမီ ေက်ာင္းေစာေစာ ထြက္ခဲ့ရသူ၊ အသက္၁ဝ ႏွစ္မွ ၁၄ ႏွစ္ သက္ငယ္ အုပ္စုကေလး မ်ားကို ဒုတိယအႀကိမ္ ပညာေရး အခြင့္အလမ္း ထပ္မံျဖည့္ဆည္းေပးရန္ႏွင့္ အဆိုပါ ကေလးမ်ားအား အေျခခံပညာ အလယ္တန္း အဆင့္သို႔ ဆက္လက္ သင္ယူခြင့္ ရရွိေစရန္ ရည္ရြယ္ကာ ၁၉၉၈ ခုႏွစ္တြင္ ေက်ာင္းျပင္ပ မူလတန္း ပညာေရးကို MOE/ UNESCO/ UNDP Project အျဖစ္ အစပ်ဳိးခဲ့ၿပီး DBE-1 တြင္ ၂ဝဝ၂-၂ဝဝ၃ မွ ၂ဝဝ၇-၂ဝဝ၈ အထိ ၿမိဳ႕နယ္ ၅၉ ၿမိဳ႕နယ္၌ ဆက္လက္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။ ၂ဝဝ၈-၂ဝဝ၉ ခုႏွစ္တြင္ MOE/ UNICEF Project အျဖစ္ ၿမိဳ႕နယ္ ငါးၿမိဳ႕နယ္၊ ၂ဝဝ၉-၂ဝ၁ဝ ျပည့္ႏွစ္တြင္ ခုနစ္ၿမိဳ႕နယ္၊ ၂ဝ၁ဝ- ၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္တြင္ ရွစ္ၿမိဳ႕နယ္၊ ၂ဝ၁၁-၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္တြင္အလွဴရွင္ ၁၅ ၿမိဳ႕နယ္ႏွင့္ ေနျပည္ေတာ္ေကာင္စီ နယ္ေျမ အလွဴရွင္ ရွစ္ၿမိဳ႕နယ္၊ ၂ဝ၁၂-၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္တြင္ အလွဴရွင္ ၿမိဳ႕နယ္ ၂ဝ တုိးခ်ဲ႕ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကသည္။
၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္ ဧၿပီ ၂၆ ရက္ေန႔တြင္ က်င္းပခဲ့သည Quality Basic Education Programme, Annual Review Meeting ၌ ယူနီဆက္ အဖဲြ႕ရဲ႕တင္ျပခ်က္အရ ေက်ာင္းျပင္ပ မူလတန္းပညာေရး စီမံခ်က္သည္ အေရွ႕ေတာင္အာရွ ေဒသတြင္း ႏုိင္ငံမ်ားတြင္ အေကာင္းဆံုး စီမံခ်က္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ေက်ာင္းျပင္ပ မူလတန္း ပညာေရး အစီအစဥ္သည္ ေက်ာင္းခ်ိန္အတြင္း အခ်ိန္ျပည့္ ေက်ာင္းတက္ရန္ ခက္ခဲသည့္ ကေလးမ်ားအား ၎တုိ႔ လာႏုိင္မည့္ အခ်ိန္ လာႏုိင္မည့္ ေနရာတြင္စုစည္းၿပီး သင္ၾကားေပးသည့္ အစီအစဥ္ ျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းျပင္ပ မူလတန္း ပညာေရး ကေလးမ်ား၏ အသက္ သတ္မွတ္ခ်က္မွာ ၁ဝ ႏွစ္မွ ၁၄ ႏွစ္ျဖစ္ၿပီး ၎တုိ႔ႏွင့္ ကိုက္ညီဆီေလ်ာ္မည့္ သင္႐ိုး စာအုပ္မ်ားကို ျပဳစုထားသည့္ အတြက္ ႏွစ္ႏွစ္ အေတာအတြင္း အေျခခံပညာမူလတန္းႏွင့္ ကြၽမ္းက်င္မႈ အဆင့္ခ်င္း တူညီသည့္ သင္႐ိုးကို ၿပီးေျမာက္ ေအာင္ျမင္ၾကမည္ ျဖစ္သည္။
''ေက်ာင္းျပင္ပ မူလတန္း ပညာေရးဆုိတဲ့ ေဝါဟာရသည္ ၁၉၉၈-၁၉၉၉ ပညာသင္ႏွစ္မွာ စတင္ ေပၚေပါက္လာေၾကာင္း၊ ၂ဝဝ၈-၂ဝဝ၉ ပညာသင္ႏွစ္မွာ ပညာေရး ဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ ကုလသမဂၢ ကေလးမ်ား ရန္ပံုေငြ အဖြဲ႕တို႔ ပူးေပါင္းၿပီး ၿမိဳ႕နယ္ ငါးၿမိဳ႕နယ္မွာ စတင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ ခဲ့ေၾကာင္း၊ ယခုလို ပညာေရး လမ္းစေပ်ာက္ေနတဲ့ ကေလးမ်ားကို ပညာေရး လမ္းေပၚ ျပန္ေရာက္ေအာင္ ကူညီပံ့ပိုးပါဝင္ လွဴဒါန္းေပးတဲ့ ပညာေရး ေစတနာရွင္၊ အလွဴရွင္မ်ားရဲ႕ေစတနာကို အထူးေလးစား ဂုဏ္ျပဳပါေၾကာင္း၊ ေက်ာင္းတံခါးမ်ားကို ဖြင့္ေပးျခင္းသည္ အက်ဥ္းေထာင္ တံခါးမ်ားကို ပိတ္ေပးျခင္း ျဖစ္သည္ဆုိသည့္ စကားႏွင့္အညီ ေက်ာင္းျပင္ပ မူလတန္း ပညာေရး အေျခစိုက္ စခန္းမ်ား ဖြင့္ေပးသည့္ အတြက္ကေလး မ်ားရဲ႕ လူမႈဘဝမွာ အျပစ္ ကင္းစင္ေအာင္ ဘဝကို သိကၡာရွိရွိ ယုံၾကည္မႈ အျပည့္နဲ႔ တင့္တင့္တယ္တယ္ ရင္ဆုိင္ ရပ္တည္ႏုိင္ေအာင္ တစ္ဖက္တစ္လမ္းက ေဆာင္ရြက္ေပးႏုိင္လိမ့္မယ္လို႔ ယံုၾကည္ပါေၾကာင္း'' ရန္ကုန္တုိင္း ေဒသႀကီး ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္က အဖြင့္ အမွာစကား ေျပာၾကားရာ၌ ထည့္သြင္းေျပာၾကားခဲ့သည္။
''အခက္အခဲ အမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ ေက်ာင္းမတက္ႏုိင္သည့္ ကေလးမ်ားအား အနည္းဆံုး မူလတန္းပညာ ၿပီးေျမာက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပး သည့္ ေကာက္သင္းေကာက္ ပညာေရး အစီအစဥ္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အဓိက အေရးႀကီးသည့္ အခ်က္မွာ သင္တန္းသား ကေလးေတြ သင္တန္း မွန္မွန္တက္ဖုိ႔ သင္တန္းက ထြက္မသြားဖုိ႔ အတြက္ သက္ဆုိင္ရာ ရပ္ကြက္/ေက်းရြာအုပ္စု အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးမ်ား၏ အကူအညီကို ရယူၿပီး ကေလးေတြ မွန္မွန္ တက္ေရာက္ေအာင္ စုေပါင္း ႀကိဳးစားၾကရမွာပဲျဖစ္ေၾကာင္း၊ တစ္ဦးေကာင္း တစ္ေယာက္ေကာင္းႏွင့္ မစြမ္းေဆာင္ႏုိင္သည့္ အတြက္ အားလံုး တက္ညီလက္ညီျဖင့္ ၿပိဳင္တူတြန္းဖုိ႔ လိုအပ္ေၾကာင္း'' ပညာေရး ဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယ ဝန္ႀကီး ဦးေအးၾကဴကဆုိသည္။
ေက်ာင္းပညာေရး (Formal Education-FE) ၊ ေက်ာင္းျပင္ပ ပညာေရး (Non-Formal Education-NFE) ႏွင့္ကိုယ္တုိင္သတ္မွတ္ သင္ယူ ပညာေရး (Informal Education-IFE) တို႔သည္ ပညာ ရယူႏိုင္သည့္ နည္းသံုးသြယ္ ျဖစ္သည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ လူတုိင္းအတြက္ ပညာေရး (Education For All-EFA) ကို အေျခခံ ပညာ ႏွစ္ရွည္စီမံကိန္း ေဘာင္အတြင္း ခ်ိတ္ဆက္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိရာ ျမန္မာႏုိင္ငံ လူတုိင္းအတြက္ ပညာေရး''ႏုိင္ငံ အဆင့္ စီမံခ်က္'' National Action Plan ၏ ရည္မွန္းခ်က္တြင္ ေက်ာင္းျပင္ပ မူလတန္း ပညာေရး Non-Formal Primary Education (NFPE) ကို အေရးပါသည့္ လုပ္ငန္းအျဖစ္ သတ္မွတ္ထားသည္။
ေက်ာင္းျပင္ပ မူလတန္း ပညာေရး လုပ္ငန္းစဥ္ ပထမအဆင့္သည္ မူလတန္း ေအာက္ဆင့္ႏွင့္ ညီၿပီး ဒုတိယ အဆင့္သည္ မူလတန္းအထက္ အဆင့္ႏွင့္ညီသည္။ သင္ၾကားမႈမ်ား အေနျဖင့္ ျမန္မာစာ၊ အဂၤလိပ္စာ၊ သခၤ်ာ၊ အေထြေထြဘာသာ၊ ဝင္ေငြတုိး လုပ္ငန္း၊ ရပ္ရြာေဒသ လူမႈေရး လုပ္ငန္းတို႔ျဖစ္သည္။ အေထြေထြ ဘာသာရပ္တြင္ အေျခခံသိပၸံ၊ ပထဝီဝင္၊ သမိုင္း၊ ဘဝတြက္တာ ကြၽမ္းက်င္စရာ၊ စာရိတၱႏွင့္ ျပည္သူ႔နီတိ၊ ျပည္ေထာင္စု စိတ္ဓာတ္၊ ကာယပညာႏွင့္ အားကစားတုိ႔ ပါသည္။ အေျခခံပညာ မူလတန္း အဆင့္ သင္ယူမႈ ၿပီးဆံုးေသာ အခါတြင္ကား အလယ္တန္း အဆင့္သို႔ တက္ေရာက္ သင္ယူႏုိင္ၾကေပမည္။ စြမ္းေဆာင္ႏုိင္ရည္မ်ားအျဖစ္ အသိပညာ (Knowledge) ၊ ကြၽမ္းက်င္မႈမ်ား (Skills) ၊ သေဘာထား (Attitude) တုိ႔ကို ရရွိမည္ ျဖစ္သည္။ ၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္ ဇြန္လတြင္ လွည္းကူးႏွင့္ ပဲခူးၿမိဳ႕နယ္တုိ႔၌ ေက်ာင္းျပင္ပ မူလတန္း ပညာေရး လုပ္ငန္း တက္ေျမာက္မႈ ဆန္းစစ္ေလ့လာ
ရာ ရန္ကုန္ ပညာေရး တကၠသိုလ္ ပညာေရး စိတ္ပညာဌာန ပါေမာကၡ ဌာနမွဴး ေဒါက္တာ ေအးေအးျမင့္ႏွင့္ အဖဲြ႕က ေက်ာင္္းျပင္ပ မူလတန္း ပညာေရးႏွင့္ ေက်ာင္းပညာေရးတုိ႔မွ ကေလးမ်ား၏ စြမ္းေဆာင္ရည္မွာ ထူးျခား ကြဲျပားမႈ မရွိဘဲ တူညီေၾကာင္း မွတ္ခ်က္ ျပဳထားသည္။
ေဒသဆုိင္ရာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအ ဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ လူမႈေရး အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ ပညာေရး ေစတနာရွင္မ်ား၊ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားက အလွဴေငြ ေပးအပ္ လွဴဒါန္းျခင္း၊စာအုပ္ႏွင့္စာေရးကိရိယာမ်ား ေထာက္ပံ့ျခင္း၊အာဟာရ ေကြၽးေမြးျခင္း၊အျခား လိုအပ္ခ်က္မ်ား ျဖည့္ဆည္း ေဆာင္ရြက္ေပးျခင္း၊ေစာင့္ေရွာက္ ကူ ညီေပးျခင္း၊ ကုလ သမဂၢ ကေလးမ်ား ရန္ပံုေငြအဖဲြ႕ U (UNICEF) က သင္႐ိုးစာအုပ္ႏွင့္ စာေရးကိရိယာမ်ား၊ သင္ေထာက္ကူ ပစၥည္းမ်ား၊ Students Kits, Teachers Kits သင္တန္းစရိတ္ႏွင့္ ခ်ီးျမႇင့္ေငြမ်ား ေထာက္ပံ့ၾကေၾကာင္း သိရ၍လည္း ထုိလူပုဂၢိဳလ အဖဲြ႕အစည္းႏွင့္ တာဝန္ ရွိသူတုိ႔၏ ေဆာင္ရြက္ခ်က္ တုိ႔ကို အမွန္ပင္ မုဒိတာပြားမိပါသည္။
၂ဝ၁၂-၂ဝ၁၃ ပညာသင္ႏွစ္ အတြက္ ေက်ာင္းအပ္ႏွံေရး သီတင္းပတ္ ကာလအတြင္း ၿမိဳ႕နယ္ အလိုက္ ေက်ာင္းအပ္ႏွံေရး လုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ခဲ့ရာ တစ္ႏုိင္ငံလံုး အတုိင္းအတာအရ အသက္ငါးႏွစ္ ျပည့္ၿပီး ကေလးဦးေရ ၁၁၈၂၈၇ဝ ဦးအနက္ သူငယ္တန္းသို႔ ၁၁၆၅၇ဝ၂ ဦး တက္ေရာက္လာၾကသျဖင့္ တစ္ႏုိင္ငံလံုး သူငယ္တန္း အသားတင္ေက်ာင္းဝင္ႏႈန္းမွာ ၉၈ ဒသမ ၅၅ ရာခိုင္ႏႈန္း အထိ တုိးတက္ လာခဲ့သည္။ ၂ဝ၁၃-၂ဝ၁၄ ပညာသင္ႏွစ္တြင္အသားတင္ ေက်ာင္းဝင္ႏႈန္း ရာႏႈန္းျပည့္ နီးပါး ျဖစ္ေအာင္ တာဝန္ရွိသူတို႔အေနျဖင့္ ဆက္လက္ႀကိဳးပမ္း ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတႀကီးက ေအးခ်မ္းသာယာၿပီး ေခတ္မီဖြံ႕ၿဖိဳး တုိးတက္သည့္ စည္းကမ္း ျပည့္ဝေသာ ဒီမိုကေရစီ ႏုိင္ငံေတာ္ႀကီးသို႔ သိမ္ေမြ႕ ညင္သာစြာ အသြင္ကူးေျပာင္း ေပးႏုိင္ေစဖုိ႔ ဆုိရာမွာ ႏုိင္ငံေတာ္ တည္ၿငိမ္ ေအးခ်မ္းသာယာမႈ၊ အမ်ဳိးသား စီးပြားေရး ေတာင့္တင္းခိုင္မာမႈ၊ အမ်ဳိးသား ပညာရည္ ျမင့္မားမႈ စတဲ့ အေျခခံေကာင္းေတြ ျဖစ္ထြန္း ေနေစဖုိ႔ လိုအပ္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အသိ ဉာဏ္ပညာ ရင့္သန္ၿပီး အေတြ႕အႀကံဳ၊ ဗဟုသုတနဲ႔ ျပည့္စံုတဲ့ အသိအျမင္ ၾကြယ္ဝတဲ့ ႏုိင္ငံေတာ္ျဖစ္ဖုိ႔ Educated Nation ျဖစ္ဖုိ႔ အဓိက လိုအပ္တယ္လုိ႔ လမ္းၫႊန္ မိန္႔ၾကားခဲ့သည္။
ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတႀကီး၏ လမ္းၫႊန္ခ်က္မ်ားႏွင့္ အညီ အမ်ဳိးသား ပညာရည္ ျမင့္မားေရး စီမံကိန္းမ်ားကို ခ်မွတ္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိရာ ႏုိင္ငံေတာ္ ဖံြ႕ၿဖိဳး တုိးတက္ေရးကို ထိထိေရာက္ေရာက္ ျမႇင့္တင္ ေပးႏုိင္မည့္ ေခတ္မီသိပၸံႏွင့္ နည္းပညာရပ္ မ်ားကို ဘက္စံုက႑စံု တြင္ ျဖစ္ထြန္း ေစေရးႏွင့္ အရည္အေသြး ျမင့္မားသည့္ အသိပညာရွင္၊ အတတ္ပညာရွင္မ်ား ပညာရပ္ နယ္ပယ္စံု
တြင္ ေပၚထြန္း လာေစရန္ ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ ေမြးထုတ္ ေပးႏိုင္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို သာမက ႏုိင္ငံသားတုိင္း စာတတ္ေျမာက္ေရးကိုပါ အဓိကက်တဲ့ အခန္းက႑ တစ္ရပ္အျဖစ္ ထည့္သြင္းႀကိဳးပမ္း ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိၾကပါသည္။
ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၏ သြန္သင္ၫႊန္ျပ ဆုိဆံုးမကာ ပညာ သင္ေပးမႈသည္ ႏုိင္ငံေတာ္၏ လံုၿခံဳေရး အတြက္ပါ အေထာက္အကူျပဳေသာ အစီအစဥ္ျဖစ္၍ ကေလးမ်ား ပညာ တတ္ေျမာက္ျခင္းသည္ ႏုိင္ငံေတာ္မွ ေဆာင္ရြက္ေနသည့္ ဆင္းရဲမႈ ေလွ်ာ့ခ်ေရး အစီအစဥ္ကို ေရရွည္ စီမံကိန္းအေနႏွင့္ အေထာက္အကူျပဳ ေပးႏုိင္မည္ ျဖစ္သည္။ သို႔အတြက္ ေက်ာင္းျပင္ပ မူလတန္း ပညာေရး ကေလးမ်ားအားလံုး ေက်ာင္းေနေပ်ာ္၍ စာေတာ္ၾကမွသာ လူေတာ္လူေကာင္းေလးမ်ား ျဖစ္ၿပီး မိမိတုိ႔၏ ေလာကကို အလွဆင္ႏုိင္ၾကမည္ ျဖစ္သည့္အတြက္ ဥယ်ာဥ္မွဴးတုိ႔ လက္တြင္းမွ ပန္းကေလးမ်ားအား ''ပန္းကေလးမ်ားပြင့္ပါေစ၊ ပြင့္ေသာပန္းမ်ား ေမႊးပါေစ၊ ေမႊးေသာပန္းတုိင္း လန္းပါေစ၊ ေရငတ္ပန္းတုိ႔ လန္းရာေျမ၊ ဥယ်ာဥ္မွဴးတုိ႔ ၿပံဳးပန္းေဝ''ဟု ဆုေတာင္းရင္း....။
0 comments:
Post a Comment