Thursday, August 22, 2013

သူငယ္ခ်င္း ... ကားေမာင္းတာေတာ့ သတိထား… (၁)

သူငယ္ခ်င္းေရ..


မင္းတို႕ မိသားစု ေနေကာင္းၾကတယ္ မို႕လား...။ သားေတြ သမီးေတြလည္း ေတာ္ေတာ္ႀကီးေရာေပါ့။ မင္းနဲ႕ မတူဘဲ အေမ တူရင္ေတာ့ အေခ်ာေလး ေတြ ေနမွာ :D  ကားေတြသြင္းၿပီး အလုပ္အကိုင္လည္း အဆင္ေျပေနတယ္ ၾကားရတာ ၀မ္းသာတယ္ကြာ။ မန္းမွာေနတဲ့မင္း ကားေတြသြင္းၿပီး ေရာင္းေနတယ္ ဆိုေတာ့ ရန္ကုန္-မန္း  အေခါက္ေခါက္ အခါခါ ကားေမာင္းေနရမွာဘဲ။


ေမာင္းတာေတာ့ သတိထားကြာ။ ဟုိတေလာကဘဲ ခရီးသည္တင္ကား တစီး ေမွာက္လို႕ လူ ၁၁ ေယာက္ေလာက္ ေသသြားတာ ၾကားရတာ စိတ္မေကာင္းစရာဘဲကြ။ အခုတခါ အိမ္စီးကား ၂ စီး အိပ္ငိုက္ၿပီး ေက်ာ္တက္ရင္း တုိက္လို႕ လူေတြ ထပ္ေသျပန္ၿပီ လို႕ ၾကားရတယ္။ ကိုယ့္ မိဘ၊ ေဆြမ်ိဳး သားခ်င္း၊ ခင္မင္ ရင္းႏွီးရတဲ့ မိတ္ေဆြ တေယာက္ေယာက္ ဆိုတာမ်ိဳး ကိုယ္ခ်င္းစာၿပီး ေတြးၾကည့္ရင္ one is too many ဘဲေလ။


လမ္းခင္းခဲ့တဲ့ အင္ဂ်င္နီယာေတြေရာ၊ ေမာင္းတဲ့သူ ကိုယ္တုိင္ေရာ၊ ကားေပၚလိုက္စီးတဲ့ ခရီးသည္ေတြေရာ၊ ကား ပိုင္ရွင္ေတြေရာ၊ ဌာနဆိုင္ရာ အာဏာပိုင္ေတြေရာ အားလုံးကေတာ့ အက္စီးဒင့္ ျဖစ္ပါေစ ဆုိတဲ့ ဆႏၵ ရွိမွာ မဟုတ္ဘူး ဆိုတာေတာ့ ေသခ်ာတယ္ကြ…


ျဖစ္ေစခ်င္တဲ့ ဆႏၵ မရွိေပမဲ့ ျဖစ္တာေတာ့ ျဖစ္ေနတာဘဲေလ။ အဲဒီေတာ့ ဒီ အက္စီးဒင့္ေတြ ဘယ္လို ေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္မလဲ ဆိုတာ အျပစ္တင္ေနတယ္ လို႕ မျမင္ဘဲ ဘယ္ေနရာေတြ ခ်ိဳ႕ယြင္းေနသလဲ ဘက္ေပါင္းစုံက စဥ္းစားဖို႕ လိုမယ္ လို႕ ငါထင္တယ္ကြ။ Experience is simply the name we give our mistakes ဆိုတဲ့ စကား ေတာင္ ရွိေသးတယ္ မလား။ Civil engineer တေယာက္ အေနနဲ႕ေရာ၊ UK full-licensed driver အေနနဲ႕ေရာ၊ ျမင္ဘူး ေတြ႕ဘူး တဲ့ စနစ္ေတြကုိ အျမင္မွ်ေ၀ ဖို႕ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႕ပါ။


လူ တေယာက္ လမ္းမေပၚ ကားေမာင္းၿပီး accident ျဖစ္တာ လူ၊ လမ္း၊ ကား ဒီ ၃ ခု ထဲ က တခုခု ခ်ိဳ႕ယြင္းလို႕ဘဲကြ.... (မရွိမဲ့ ရွိမဲ့ မုတ္ဆိတ္ေမြး ပြတ္.. ဆရာႀကီး အထာ နဲ႕ ေျပာတယ္ လို႕ စိတ္ထဲမွာ ျမင္ၿပီး ဖတ္...)    ငါ့ေကာင္ ရ...  ဒီ ၃ ခု မဟုတ္လို႕ ဘာျဖစ္စရာ ရွိေသးလုိ႕လဲ မေျပာနဲ႕အုံး... အဓိပၸါယ္မရွိတဲ့ ကားေပၚမွာ လိုက္လာတယ္ တို႕ …. သရဲမ လမ္းလည္ေခါင္ ရပ္ၿပီး ကားတားတယ္တို႕… လမ္းစားတယ္တို႕ ဆုိတာေတြ တို႕ဆီမွာ ေခတ္စားလြန္းလို႕ပါ။

 ပထမဆုံး လူေျပာမ်ားေနတဲ့ လမ္း အေၾကာင္း ေျပာၾကဆိုၾကတာေတြ စုလိုက္ေတာ့ ဒါေတြ ေတြ႕တယ္ကြ။

ကြန္ကရစ္လမ္း

မင္းသိတဲ့ အတိုင္း ေတာ္ေတာ္ hot သြားတဲ့ ေခါင္းစဥ္ဘဲကြ…။ ကားလမ္း (pavement) ကို အေျခခံ အေနနဲ႕ Flexible (အရင္က ဒို႕သိတဲ့ ေက်ာက္စီၿပီးခင္းတဲ့ ကတၱရာလမ္း)  နဲ႕ Rigid (ကြန္ကရစ္ အမာ အခ်ပ္လိုက္) ၂ မ်ိဳး ခြဲလို႕ရတယ္။ ၂ မ်ိဳး ေရာသုံးတာပါ ထပ္ခြဲရင္ Flexible, Flexible Composite နဲ႕ Rigid, Rigid Composite ဆိုၿပီး ၄ မ်ိဳး ခြဲႏိုင္တယ္ေပါ့ကြာ။ သိပ္ရႈပ္သြားမွာစိုးလို႕ ဒီမွာ အက်ယ္ မေျပာေတာ့ဘူး။ နည္းနည္း ပို သိခ်င္ေသးရင္ေတာ့ အႏွစ္ခ်ဳပ္ေလးေတြ http://www.dur.ac.uk/~des0www4/cal/roads/pavdes/pavedes.html မွာ ဖတ္ၾကည့္။ ပုံေလး ေတြ ထပ္ၾကည့္ခ်င္ေသးရင္ အခုေခတ္ေပၚ အလြယ္ဆုံးနည္း ျဖစ္တဲ့ Googling လုပ္ၾကည့္ေပါ့ကြာ :P


အတုိခ်ဳပ္ေျပာရင္ကြာ ကြန္ကရစ္ လမ္း ခင္းတာ သူ႕ specification အတိုင္း လုပ္ရင္ ဘာျပသနာမွ မရွိဘူး။ UK မွာေတာ့ ကြန္ကရစ္လမ္းကို Motorway ေတြ အတြက္ သုံးလို႕ရတယ္။ ဒါေပမဲ့ UK က official design guide [http://www.dft.gov.uk/ha/standards/dmrb/] အရေတာ့ အေပၚမွာ ကတၱရာ တလႊာ ထပ္အုပ္ရမယ္ လို႕ သတ္မွတ္ထားတယ္။ အေပၚလင့္က ေျပာသလို ဆို Rigid composite လုိ႕ ေခၚမလား။ အခုေတာ့ အျမန္လမ္းႀကီးလည္း တခ်ိဳ႕ေနရာေတြ ကတၱရာ စအုပ္ေနတာ ေတြ႕ခဲ့တယ္ကြ။


ကတၱရာလမ္း (Flexible pavement) ေကာင္းတယ္၊ ကြန္ကရစ္ (Rigid Pavement) ေကာင္းတယ္ ျငင္းမွာ စိုးလို႕လား ေတာ့ မသိဘူးကြ ဒို႕ ပ်ဥ္မနား ကေန ေနျပည္ေတာ္ ၿမိဳ႕ေတာ္ခန္းမ ဘက္ထြက္တဲ့ လမ္းက ပထမခင္းထားတဲ့ ကတၱရာလမ္းကို ေဘးက ကြန္ကရစ္လမ္း ၂ဘက္ ညွပ္ၿပီး Sandwich ခင္းျပစ္တာေဟ့... လန္းခ်က္ :P

 Banking angle

အေကြ႕မွာ လုပ္ေပးရတဲ့ လမ္းအေစာင္း မမွန္ဘူး ထင္တယ္ကြ။ ကားရဲ႕ speed နဲ႕ အေကြ႕မွာ ျဖစ္လာတဲ့ centrifugal force ကို ျပန္ေခ်ဖို႕ elevation ေစာင္းၿပီး friction force ကို ဖန္တီးေပးရတာေပါ့။ အဲဒါနဲ႕ ပတ္သက္လို႕ http://blog.mechguru.com/heat-treatment/how-to-calculate-banking-angle-of-road/ မွာ ရွင္းထားတာေလး မဆိုးဘူးကြ။ ဒါေတြက undergrad ေလာက္မွာ သင္ရတာေတြပါ။ မသိလို႕ မဟုတ္ေလာက္ဘူး။ Detailing နဲ႕ QC အားနည္းခဲ့လို႕ လို႕ ထင္တယ္။ မင္းသိတဲ့ အတိုင္း ဒို႕လူမ်ိဳးက ဒီေလာက္ဆုိ ရပါၿပီကြာ ဆိုတာက အမ်ားသား မလား... ငါေရာဘဲ ကြ .. ဟဲ. ဟဲ… ဒီမွာေတာင္ လစ္ရင္ လစ္သလို တြယ္လိုက္တာ..။

 Tiredness/ Fatigue

လမ္း ဒီဇိုင္းမွာလည္း လုံးလုံးႀကီး အေျဖာင့္မဟုတ္ဘဲ Curvilinear (ခပ္ေကြးေကြး) လုပ္တာ tiredness/ fatigue (ၿငီးေငြ႕ၿပီး ငိုက္တာမ်ိဳး) ေလွ်ာ့ေပးႏိုင္တယ္ ဆိုတယ္။ ေနာက္ လမ္းေဘးျမင္ရတဲ့ ျမင္ကြင္း အေျပာင္းအလဲ ရွိေနေအာင္ ဖန္တီးေပးရတယ္တဲ့။ ျမင္ေနၾက ဟာႀကီး ဘဲ အၾကာႀကီး ျမင္ရေတာ့ ရိုးသြားၿပီး ငိုက္သြားတာေပါ့ကြာ.. (အိမ္က ဟာႀကီး ေတာ့ မရိုးေစနဲ႕ကြ... အဲဒါ ကြိဳင္ရွိတယ္ :P) ဆိုလိုတာက  ကားေမာင္းတဲ့သူ ရဲ႕ မ်က္စိထဲ ျမင္ေနရမဲ့  လမ္းေဘး က ေတာေတြ ေတာင္ေတြ၊ landscaping ေတြ ရဲ႕ view ကိုလည္း သတိထားဖို႕ ေျပာၾကတာပါ။

 ဒီလမ္းႀကီးေပၚ ခရီးရွည္ ဆက္တိုက္ေမာင္းရေတာ့ လူတိုင္း  အိပ္ငိုက္လာတာ မဆန္းဘူးေပါ့ကြာ။ ဒီဘက္က အစိုးရ highway agency ကေတာ့ ပိုၿပီး သတိထားမိေအာင္ ေဆာင္ရန္ ေရွာင္ရန္ေတြ ပညာေပးတာ လုပ္ေပးထားတာ ရွိတယ္။ မေမာင္းခင္ ညမွာ အိပ္ေရးမပ်က္ေအာင္၊ ညကထဲက အရက္ ဘီယာ ေရွာင္သင့္တာ၊ ၂နာရီ ေလာက္ ေမာင္းၿပီး ၁၀ မိနစ္ေလာက္ ခဏတျဖဳတ္ နားနားေပးရတာတို႕ (နားလုိ႕ရေအာင္လဲ စီစဥ္ေပးဖို႕ လိုတာေပါ့)၊ fresh air ရႈ ရတာတို႕၊ ည ၁၂ နာရီ နဲ႕ မနက္ ၄ နာရီ ၾကား တတ္ႏိုင္ရင္ မေမာင္းဖို႕၊ caffeine မ်ားမ်ား ပါတဲ့ ေကာ္ဖီ တို႕ ဘာတို႕ ေသာက္တာ လုပ္ေပးရင္ အိပ္ငိုက္ ေျပတယ္ေပါ့ကြာ။ ေနာက္ဆုံး လုံး၀ မရရင္ေတာ့ safe ျဖစ္တဲ့ ေနရာတခုခုမွာ ခဏ အိပ္ျပစ္တာ အေကာင္းဆုံးဘဲ။
 
Services

ျမန္မာလို ဆိုရင္ေတာ့ ယာဥ္ရပ္နားစခန္း ေပါ့။ ဒီမွာေတာ့ Service လို႕ ေခၚၾကတယ္။ အျမန္လမ္းေပၚမွာ ၁၁၅ မိုင္ နဲ႕ ၁၀၅ မိုင္ ၂ခု ထဲ ရွိတာေတာ့ နည္းသလို ဘဲကြ။ တေယာက္နဲ႕ တေယာက္ ေမာင္းလာတဲ့ မိုင္ခ်င္း၊ ပင္ပန္းတတ္တာခ်င္း လည္း မတူေတာ့ နားခ်င္တဲ့ အခ်ိန္ နားလို႕ ရေအာင္ ခပ္ စိတ္စိတ္ေလး လုပ္ေပးသင့္တယ္။ ဆိုင္ေတြ အမ်ားႀကီး နဲ႕ မလုပ္ဘဲ ဆီ ေရ ေလ ျဖည့္လို႕ရမယ္၊ အေရးေပၚ minor service လုပ္လုိ႕ရမဲ့ ကားဆိုင္ေလးေတြရယ္၊ စားေသာက္ဆိုင္ နည္းနည္း ရယ္ ဆိုရင္ ေမာင္းရင္း ပင္ပန္းလာလို႕/ ငိုက္လာလို႕ ခဏနားခ်င္တယ္ ဆိုလဲ ေပကပ္ၿပီး ၁၀၅ မိုင္တို႕ ၁၁၅ မိုင္တို႕ထိ ေမာင္းမေနရေတာ့ဘူးေပါ့။  သြားတဲ့ လာတဲ့သူေတြလည္း အဆင္ေျပ ၊ အျမန္လမ္း တေလ်ာက္ အနီးအနား ေဒသ က လူေတြလည္း အလုပ္ရၾကတာေပါ့။
 
ေအာ္.. ေအး.. ေနာက္တခုက မူးရင္ မေမာင္းနဲ႕ ေမာင္းရင္ မမူးနဲ႕ ေျပာရုံတင္မကဘဲ ဒီလို ယာဥ္ရပ္နား စခန္းေတြမွာ အရက္ ဘီယာ ေရာင္းတာ ကန္႕သတ္သင့္တယ္ကြ။ ငါလို အရက္ပုလင္း ျမင္ရင္ မေနႏိုင္တဲ့သူမ်ိဳးဆို လြယ္လြယ္ကူကူ မရေတာ့ ေတာ္ရုံ မေသာက္ျဖစ္ေတာ့ဘူး ေပါ့ကြာ။

 Service ဆိုလို႕ ငါတို႕ ေနျပည္ေတာ္က ငလိုက္ဆည္ နားေနစခန္း ဆိုတာ သြားသတိရတယ္ကြ။ အဲဒီ ေနရာေလးက ဆည္ေဘးဆိုေတာ့ swimming area, hotel, restaurant အစုံ နဲ႕ ေတာ္ေတာ္မိုက္တယ္။ ေနျပည္ေတာ္ ၿမိဳ႕ေတာ္ခန္းမ ကေန မိုင္ ၂၀ ေလာက္ ေဝးတယ္…. အျမန္လမ္းမႀကီးေဘး ကပ္လ်က္ ရွိတာ။ ကပ္လ်က္ ဆိုေပမဲ့ အျမန္လမ္း က လွည့္၀င္ရင္ ၅ မိုင္ေလာက္ ပတ္ရတယ္ကြ။ ကပ္လ်က္ ကို ၅ မိုင္ေလာက္ ပတ္၀င္ ရတယ္ ဆိုလို႕ မ်က္စိလည္သြားသလား ဟေရာင္...။ ဟုတ္တယ္ ေမာင္..  အျမန္လမ္းကေန ကိုက္ ၂၀၀ ေလာက္ ဘဲ ကြာတာကို လမ္းက ၅ မိုင္ေလာက္ ပတ္ေဖာက္ထားတာ။ ေမးၾကည့္ေတာ့ အျမန္လမ္းမ ႀကီးက ေန လမ္း ေပး မေဖာက္လို႕ လို႕ ဆိုလား ဘာလား.. ေဆာက္လုပ္ေရး နဲ႕ ဆည္ေျမာင္း မတည့္ၾကဘူး ထင္တယ္ကြ... ။ ေပးေဖာက္ရင္ေတာ့ နားစရာ တခု ရတာေပါ့ကြာ။

 Bridges

တံတားေတြက လမ္းထက္ က်ဥ္းေနတာ ေတာ့ လုပ္ရင္း ကိုင္ရင္း ဒီဇို္င္းေျပာင္းသြားတာေတြ ေၾကာင့္ ျဖစ္ခဲ့မယ္ ထင္တယ္ကြ။ မင္းသိတဲ့ အတိုင္းဘဲ အရင္က ဒါဒီလိုလုပ္ ဆိုၿပီး ႏႈတ္မိန္႕ေတြနဲ႕ လုပ္ၾကရတာ မလား၊ ဒီတေခါက္ ဒီလိုလုပ္ ဆိုေပမဲ့ ေနာက္တေခါက္က်ေတာ့ ဟိုလုိလုပ္ ျဖစ္သြားျပန္ေရာေလ..။ အဲဒီေတာ့ မျဖစ္သင့္တဲ့ လမ္းထက္ တံတားက က်ဥ္းတာေတြ ျဖစ္ကုန္တာေပါ့ကြာ။ အခုေတာ့ တံတားေတြ ထပ္ခ်ဲ႕ ေနတာေတာ့ ေတြ႕တယ္။
 
တံတားေတြ ျမင့္ေနလို႕ ဆိုၿပီး တေယာက္ေျပာထားတာ လဲ ေတြ႕မိတယ္ကြ။ အဲဒါကို ငါလည္း သတိထားမိတယ္။ ခ်ဥ္းကပ္ လမ္း အတိုင္း တက္လာတာ တံတားက ျမင့္ေနေတာ့ တံတား ဟိုဘက္ ဘာရွိတယ္ ဆိုတာကို ေစာေစာ ႀကိဳ မျမင္ရဘူးကြ။ တံတားေပၚေရာက္မွ ျဗဳန္းကနဲ ျမင္ရေတာ့ ကိုယ္က ျမန္ၿပီး ေရွ႕ကား ကေႏွးတာမ်ိဳးတို႕၊ အေကာင္ တေကာင္ တက္လာတို႕ ဘာတို႕ တခုခု ဆို ဘရိတ္ အုပ္ခ်ိန္ မမွီေတာ့ဘူးကြ။
 
Stopping distance

ဘရိတ္ဆိုတာ အုပ္ အုပ္ခ်င္း ရပ္တာ မဟုတ္ဘူး ဆိုတာ ကားေမာင္းေနတဲ့ မင္းလည္း သိပါတယ္။ stopping distance လုိ႕ ေခၚတာေပါ့။ ဘရိတ္အုပ္စရာ တခု ျမင္လိုက္ၿပီ ဆိုတာနဲ႕ “စဥ္းစား (thinking distance) +ဘရိတ္အုပ္ (breaking distance)” ၂ခု တန္းလုပ္တာေတာင္ မိုင္ ၆၀ ႏႈန္း နဲ႕ သြားေနတဲ့ ကားတစီးက ေနာက္ထပ္ ေပ ၂၄၀ အကြာ က်မွ ရပ္တယ္ကြ။ မိုင္ ၇၀ ႏႈန္း ဆို ၃၁၅ ေပ ထိ ေရာက္တယ္။ အဲဒီေတာ့ အေပၚက ေျပာတဲ့ တံတားမ်ိဳးမွာ ခ်ဥ္းကပ္လမ္း က တံတား မေရာက္ခင္ ပ်မ္းမွ် ေပ ၃၅၀ ေလာက္ အကြာထိ ျမင္ရသင့္တာေပါ့ကြာ။ တံတားမွတင္ မဟုတ္ဘူးကြ။ အေကြ႕လို႕ ေနရာမ်ိဳး၊ လမ္းဆုံေတြလို ေနရာမ်ိဳး ဘယ္ေနရာမွာဘဲ ျဖစ္ျဖစ္ ထည့္စဥ္းစားရမဲ့ အကြာအေဝးေပါ့။


ေအာက္က ပုံမွာ မင္း ျမင္တဲ့ အတိုင္းဘဲ.. ေပ ေတြ မီတာေတြ ဆိုရင္ သိပ္ စာတတ္ေပတတ္ မဟုတ္တဲ့ ကား ဒရိုင္ဘာေတြ မမွန္းတတ္မွာ ဆိုးလို႕ ကားဘယ္ႏွစ္စီးစာေလာက္ ရွည္တယ္ဆိုတာပါ ေျပာေပးထားတယ္။ မင္းသိတဲ့ အတိုင္းဘဲေလ လခစားနဲ႕ ကားေမာင္းစားတဲ့ ကား ဒရိုင္ဘာ ဆိုတာ ဘယ္အတိုင္းအတာထိ စာဖတ္ၾကမွာလဲ၊ အဓိက က သူတို႕ သိသြားဖို႕ ဘယ္လို ပညာေပးၾကမလဲ စဥ္းစားဖို႕ လိုတယ္ကြ။ အခု ငါ့ note ေတာင္ မင္းလို လူသာ ဖတ္တာကြ၊ ရန္ကုန္-မန္ုး  express ကားသမား တေယာက္မွ ဖတ္မိမွာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေတြလည္း ထည့္စဥ္းစားစရာ တခုေပါ့ကြာ။




Road Signs

အျမန္လမ္းေဘး က တခ်ိဳ႕ ဆိုင္းဘုတ္ေတြ ငါ့ note ေလာက္ နီးနီး ရွည္တာေဟ့။ ရပ္ၿပီး စိန္ေျပနေျပ ဖတ္မွ အကုန္ ဖတ္ၿပီးမဲ့ သေဘာရွိသကြ။ ကီလို ၁၀၀ နဲ႕ ေမာင္းသြားတဲ့ ကားဆရာ ကေတာ့ ဖတ္ႏိုင္မယ္ မထင္ဘူး။ ဘာသေဘာ နဲ႕ ေရးထားတာလဲ ေတာ့ မသိဘူး။ ဒို႕ ႏိုင္ငံမွာကလည္း လိုက္မမွီတာေတြ အမ်ားသားကြ။ မဟုတ္မွ လြဲေရာ အဘ လာစစ္တုံးက ျမင္ေအာင္ ေရးျပထားတာ ထင္တာဘဲ။

ကေခ်ာ္ကခြ်တ္ sign ေတြမွ မဟုတ္ဘူး ကားေမာင္းတဲ့သူကို အာရုံလႊဲေစမဲ့ distract ျဖစ္မဲ့ဟာ ဘာမွ မရွိသင့္ဘူးကြ။ လို-တို-ရွင္း message ေတြဘဲ ေပးရမွာ။ အျမန္ႏႈန္း နဲ႕ ေမာင္းေနတဲ့သူတေယာက္က speed limit ဆိုတာေတာင္ မ်က္စိ နဲ႕ ဖ်တ္ကနဲ လွမ္းၾကည့္ဖို႕ေလာက္ အခ်ိန္ရတာေလ။
 
ေနာက္ၿပီး sign ေတြ ေထာင္ထားတဲ့ ေနရာေတြကုိလည္း ဂရုစိုက္ဖို႕ လိုတယ္ကြ။ ဥပမာ အေကြ႕မွာ ဒရုိင္ဘာ အေနနဲ႕ ကား နဲ႕ အရွိန္ကိုဘဲ ဂရုစိုက္ေနရမဲ့ ေနရာမွာ အာရုံလြဲေစမဲ့ ဆိုင္းဘုတ္ေတြ ပြထ ေနေအာင္ ေထာင္ထားတာမ်ိဳးေပါ့ကြာ။ Sign ေတြကလည္း international highway codes ေတြမွာ သတ္မွတ္ထားတဲ့ အေရာင္ အရြယ္အစား စတာေတြ အတိုင္း ျဖစ္သင့္တယ္ကြ။
 
Variable speed limits

ဒီဘက္က လမ္းမႀကီးေတြမွာေတာ့ traffic အေနအထား အရ၊ လမ္း ေျမျပင္အေနအထား၊ အေကြ႕အေကာက္ ေတြ အရ၊ ဒါမွမဟုတ္ လမ္းျပင္တာေတြ ရွိေနတတ္တဲ့ အခ်ိန္အခါ မ်ိဳး လုိက္ၿပီး speed limit ကို အပိုင္းလုိက္ အပိုင္းလိုက္ ေျပာင္းၿပီးေတာ့လည္း သတ္မွတ္တတ္ ၾကတယ္ကြ။ တလမ္းလုံး national speed limit မိုင္ ၇၀ ဆိုတာမ်ိဳး မဟုတ္ဘူး။ ဒီ ေနရာကေတာ့ မိုင္ ၅၀ ဘဲ သြားသင့္တယ္ ထင္ရင္ ၅၀၊ ပိုဆိုးတဲ့ ေနရာဆို မိုင္ ၄၀/ ၃၀။ ေကာင္းသြားတဲ့ ေနရာ ျပန္ေရာက္သြားရင္ ၇၀ ဆိုတာမ်ိဳး အေနအထား အလုိက္ သတ္မွတ္တယ္။ ဒို႕ဆီလဲ တလမ္းလုံး ကီလို ၁၀၀ ဆိုတာမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ စနစ္တက် ျပန္စစ္ၿပီး ေလ်ာ့သင့္ရင္ ေလ်ာ့ရမဲ့ ေနရာေလးေတြ ရွိႏိုင္တယ္။

 Standards

Speed limit က်ေတာ့ km နဲ႕ ေရးၿပီး အကြာအေဝးက် မိုင္တိုင္ေတြ ဆိုေတာ့ ဒို႕ႏိုင္ငံ official က ကီလိုမီတာ လား မိုင္လား၊ လမ္းလည္ ကြ်န္း ေတြ၊ လမ္း Sign ေတြ စနစ္မက်တာ၊ လမ္း sign ေထာင္ထားတဲ့ ေနရာ မမွန္တာ၊ National highway standards မရွိေသးတာ၊ Barrier ေတြ မမွန္တာ စသျဖင့္ အေသးစိတ္ အကုန္ လိုက္ၾကည့္မယ္ ဆိုရင္ေတာ့ အမ်ားႀကီးေပါ့ကြာ။

 ေအးကြာ… ႏို္င္ငံတကာ အဆင့္မွီဖို႕ ေတာ့ ျပန္ျပင္သင့္တာေလးေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ရွိတယ္္လို႕ ျမင္တယ္ကြ။ မင္း ဖ်တ္ကနဲ ၿပဳံးသြားတာ ငါ ျမင္လိုက္တယ္ သယ္ရင္း။  ငါတို႕ႏိုင္ငံ ဒီေလာက္ ဆင္းရဲတာကို ႏိုင္ငံတကာ အဆင့္ လာမေျပာနဲ႕ ဦး ေလကြာ လို႕ မင္းေျပာခ်င္တာ မို႕လား။ ႏိုင္ငံတကာ အဆင့္မွီ ကားေတြကို ႏိုင္ငံတကာ speed နဲ႕ ေမာင္းမယ္ ဆိုရင္ ႏို္င္ငံတကာ အဆင့္မွီတဲ့ လမ္း ျဖစ္ဖို႕လိုတယ္ ဆိုရင္ေတာ့ မင္း ျငင္းမယ္ မထင္ဘူး။ မဟုတ္ရင္ေတာ့ ႏိုင္ငံတကာ အဆင့္မွီ မီးသၿဂိဳလ္စက္ႀကီး တည္ရလိမ့္မယ္။

 မင္းတို႕ ငါတို႕ေတြ တစိတ္ရွိ အျမန္လမ္း အျမန္လမ္း ေအာ္ေနလို႕ ဒို႕ဘႀကီး က အန္ကယ္ဆမ္ ကို သြား အကူအညီ ေတာင္း လာတယ္ ၾကားတယ္ကြ။ အန္ကယ္ဆမ္ႀကီး လာၿပီး စနစ္တက် လုပ္သြားရင္ေတာ့ မင္းတို႕ ငါတို႕ အျမန္လမ္းမႀကီး ကို လက္ညိႈးထိုး လို႕ မရေတာ့ဘူး ေပါ့ကြာ။ ငွင္းငွင္းငွင္း (ဝန္ႀကီး ဦးစိုးသိန္း WEF မွာ ရီတဲ့ပုံစံ နဲ႕ ဖတ္ကြာ။ စကားမစပ္ ငါေတာ့ ဘြင္းဘြင္းႀကီး ေျပာတတ္တဲ့ အဲဒီ လူႀကီးကို နည္းနည္းေတာ့ သေဘာက်သကြ။)
 
အဲဒီလို လမ္း ေကာင္းသြားၿပီ ဆိုရင္ေတာ့ တျခား factor ေတြက လူ နဲ႕ ကားကြ။ လူေတြ အိပ္ငိုက္လို႕၊ စည္းမဲ့ ကမ္းမဲ့ ေမာင္းလို႕၊ သတ္မွတ္မိုင္ထက္ ေက်ာ္ေမာင္းလို႕၊ ကားႀကံ႕ခုိင္မႈ အားနည္းလို႕ ဘာလို႕ ညာလို႕ေတြ လာၿပီ။ ဒါ ကားသမား နဲ႕ ကားပိုင္ရွင္ ေတြမွာခ်ည္းဘဲ တာဝန္ ရွိသလား..၊ တျခား ဘယ္သူေတြမွာ တာဝန္ ရွိေသးလဲ၊ ဘယ္လို ေလ်ာ့ခ်ႏိုင္မလဲ..၊ ငါတို႕ ထက္ ကား အစီးေရ အဆ ၅၀ ေလာက္မ်ားတဲ့ UK မွာ ဘယ္လိုေတြ လုပ္ထားလဲ ဆိုတာနဲ႕ ခ်ိန္ထိုး စဥ္းစားၾကည့္မိတယ္ကြ…။

 ငါစာေရးပ်င္းတာလဲ မင္းသိသလို မင္းလဲ စာရွည္ရွည္ မဖတ္ခ်င္တာလည္း ငါသိတယ္ကြ ဟဲဟဲ….။ လူ နဲ႕ ကားအေၾကာင္း ေနာက္တပိုင္းမွ ဆက္ေျပာတာေပါ့ကြာ။

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...