Wednesday, September 4, 2013

လေရာင္မွ်ားေသာ ေႏြညမ်ား (ေႏြလ)






ညသည္ အေတာ္ေလးကို လွပလြန္းေန၏။

ဘယ္လိုကို လွပေနမွန္းမသိ။ လေရာင္ျဖင္႔ ကဗ်ာဆန္ေနလိုက္သည့္ျဖစ္ျခင္း။ ေကာင္းကင္တလင္းျပင္တြင္ လည္း ညိဳေမွာင္ေသာ တိမ္လိပ္တိမ္စိုင္မ်ား ကင္းစင္ေနသည္။ အနက္ေရာင္ ကတၱီပါစေပၚတြင္ ဒဂၤါးျပားၾကီးတစ္ခုႏွင္႔ စိန္မႈန္စိန္ပြင္႔ကေလးေတြ ၾကဲပက္ထားသည္႔ႏွယ္ ေကာင္းကင္သည္ ဝင္းဝါထိန္ ပေနေသာ ေရႊေရာင္လမင္းႀကီး ၊ ၿပိဳးၿပိဳးျပက္ျပက္ ဝင္းလဲ႔ေနေသာ ၾကယ္တာရာတို႔ႏွင္႔ လွခ်င္တိုင္း လွေနေပသည္။

သည္လိုညမ်ိဳးေတြကို ကၽြန္ေတာ္ ခ်စ္၏။ သည္လိုညမ်ိဳးေတြမွာ ျပတင္းေပါက္အနား ထိုင္ျပီး ေကာင္းကင္ ၾကီးကို တခုတ္တရ ေငးၾကည္႔ေနရသည့္အရသာကို ကၽြန္ေတာ္ အထူးပင္ႏွစ္သက္မိသည္။ ၾကံဳႀကိဳက္ ၍ ေငးၾကည္႔ခြင့္ရသည္႔အခါတိုင္း ညဥ့္နက္သြားသည့္တိုင္ေအာင္ ကၽြန္ေတာ္ မအိပ္ခဲ႔။ သည္လိုညေလး ကုန္ဆံုးသြားမွာကိုပင္ စိုးေၾကာက္မိကာ မအိပ္ခ်င္သေရြ႕ေတာ႔ ေကာင္းကင္ကို ေငးၾကည္႔ေနမိသည္။ တစ္ခါတေလ ေကာင္းကင္ကို ေငးၾကည္႔ရင္း အေတြးအာရုံေတြရကာ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ ေရးစပ္ၿပီးဆံုးလိုက္ သည္မ်ားလည္း သည္လိုညမ်ိဳးေတြမွာ ရွိခဲ႔ဖူးသည္။ ထိုေၾကာင္႔ အႏုပညာသည္ပီပီ သည္လိုညမ်ိဳးေတြကို ကၽြန္ေတာ္ ခ်စ္ျခင္း ျဖစ္သည္။


ရန္ကုန္လို ေနရာမ်ိဳးမွာေတာ႔ သည္လိုလွပလြန္းသည္႔ လျပည္႔ညေတြကို ရံဖန္ရံခါမွပင္ ၾကံဳရတတ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ၾကံဳခဲလွ၏။ ၿမိဳ႕ၾကီးျပႀကီးဆိုသည့္ဂုဏ္ပုဒ္ေအာက္မွာ လသည္ သာခ်င္တိုင္း သာခြင္႔မရခဲ႔ေပ။ မ်က္စိစူးေအာင္ လင္းလြန္းလွေသာ နီယြန္ယြန္မီးသီးေတြသည္ လ၏အလင္းေရာင္ကို တိမ္ျမဳပ္ေစခဲ႔ျပီ။

အခုေတာင္ သီခ်င္းဆိုဖို႔ကိစၥႏွင္႔ နယ္ျမိဳ႔ေလးတစ္ျမိဳ႔ကို ေရာက္ေနေသာေၾကာင္႔သာ။ သည္ျမိဳ႔ေလး မွာ ႏွစ္စဥ္က်င္းပျမဲျဖစ္ေသာ ကထိန္ပြဲေတာ္အတြက္ ကၽြန္ေတာ္ႏွင္႔အတူ နာမည္ၾကီးအဆိုေတာ္ (၆)ေယာက္ လာေရာက္သီဆိုေဖ်ာ္ေျဖေပးၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ ႏို႔မို႔သာဆို သည္လိုညမ်ိဳး သည္လိုအလွမ်ိဳးကို ၾကံဳၾကိဳက္ဖို႔ရာ မလြယ္ေရးခ် မလြယ္ေပ။ သည္ေန႔က ကၽြန္ေတာ္တို႔ အဆိုေတာ္ေတြ တည္းၾကသည္႔ အိမ္ရွိရာ ရပ္ကြက္၏ မီးပ်က္ရက္ ျဖစ္ေန၏။ မီးပ်က္ေနေပမဲ႔လည္း ပတ္ဝန္းက်င္သည္ ပိတ္ပိတ္ ပိန္းေအာင္ ေမွာင္က်မသြား … မျပည္႔ရုံတမယ္ ထိန္ထိန္သာေနေသာ လ၏အေရာင္ေၾကာင္႔ အနည္းငယ္ လင္းရွင္းေနသည္။

အစကေတာ႔ အိမ္ရွင္ဦးေလးက ဘက္ထရီအိုးျဖင္႔ မီးထြန္းေပးဖို႔ လုပ္ေသးသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အဆိုေတာ္ေတြက အႏုပညာသည္ေတြပီပီ သဘာဝအလွကို ခံစားတတ္ေပရာ လေရာင္ႏွင္႔ လွေနေသာ ညေလးကို သည္အတိုင္းပဲ ထိုင္ၾကည္႔ခ်င္သည္ဟု ဆိုၾကေသာေၾကာင္႔ အိမ္ရွင္ဦးေလးမွာ ဘာမွမစြမ္း သာေတာ႔။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အဆိုေတာ္ေတြႏွင့္ အိမ္ေရွ႕က ေျမကြက္လပ္ကေလးမွာ အတူထိုင္ရင္း ဟိုအေၾကာင္း သည္အေၾကာင္းေတြ ေျပာကာ မီးျပန္လာမည္႔အခ်ိန္ကိုပဲ ထိုင္ေစာင္႔ေနခဲ႔သည္။

ထိုအခ်ိန္တြင္ ေရဒီယိုမွ ကၽြန္ေတာ္၏ နာမည္ၾကီးသီခ်င္း ထြက္ေပၚလာသည္။ ေရဒီယိုကို ဘယ္သူ ဖြင္႔လိုက္ သည္ မသိ။ အသံလာရာကို လွမ္းၾကည္႔လိုက္ေတာ႔ ေရဒီယိုက အိမ္ရွင္ဦးေလးအနားမွာ။ လသာေသာ ညေလးတစ္ညမွာ ေရဒီယိုေလးတစ္လံုးႏွင္႔ အရာရာသည္ ကဗ်ာဆန္ေနသည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ ခံစားမိသည္။
အကုန္လံုး ျငိမ္ျပီး နားေထာင္ေနၾကသည္။

သည္သီခ်င္းသည္ ကၽြန္ေတာ္႔ Masterpiece ဟုဆိုလို႔ရျပီး သည္သီခ်င္းျဖင္႔ စီးတီးအက္ဖ္အမ္ ေရႊ အက္ဖ္အမ္ တို႔မွ ဆုေပါင္းမ်ားစြာ ရရွိခဲ႔သည္။ ကၽြန္ေတာ္ ေအာင္ျမင္ေသာ အဆိုေတာ္တစ္ေယာက္ ျဖစ္ခဲ့ ရျခင္းမွာလည္း သည္သီခ်င္းေၾကာင္႔ဟု ဆိုႏိုင္၏။ လြန္ခဲ႔ေသာ(၃)ႏွစ္က နာက်င္ေၾကကြဲေနေသာႏွလံုး သားႏွင္႔ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ ေရးစပ္သီကံုးခဲ႔ေသာ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ ျဖစ္သည္။

အခုခ်ိန္ထိ သည္သီခ်င္းကို ဆိုသည္႔အခါတိုင္း ကၽြန္ေတာ္႔အသံေတြ တိမ္ဝင္သြားရစျမဲ ၊ ကၽြန္ေတာ္႔မ်က္ဝန္း မွာလည္း မ်က္ရည္ေတြ ရစ္ဝိုင္းလာရစျမဲ ၊ တစ္ခ်ိန္က ‘ မ ’ ဆိုျပီး ကၽြန္ေတာ္ ျမတ္ျမတ္ႏိုးႏိုး ေခၚခဲ႔ဖူးေသာ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ကို ကၽြန္ေတာ္႔အျမင္အာရုံတြင္ ျမင္ေယာင္မိေနဆဲ။

ကၽြန္ေတာ္ သည္အေၾကာင္းေတြကို ျပန္မေတြးခ်င္ပါ။ ပံုျပင္တစ္ပုဒ္အေနႏွင္႔သာ ၾကြင္းက်န္ထားပစ္ လိုက္ခ်င္သည္။ သို႔ေသာ္ (၃)ႏွစ္ဆိုေသာ အခ်ိန္ကာလသည္ ကၽြန္ေတာ္႔ အတြက္ အေကာင္းဆံုး သမားေတာ္ မျဖစ္ခဲ႔ေပ။ ယေန႔တိုင္ ထိုအေၾကာင္းေတြသည္ ကၽြန္ေတာ္႔ရင္ထဲတြင္ ခမ္းနားေနဆဲ ျဖစ္သည္။ အေၾကာင္းေတြ တိုက္ဆိုင္တိုင္းလည္း ကၽြန္ေတာ္႔ ႏွလံုးသားမွာ အခုခ်ိန္ထိ ငိုေၾကြးေနရဆဲပင္။

၂ဝဝ၅ ဝန္းက်င္ေလာက္တုန္းက ကၽြန္ေတာ္သည္ ဘာဆိုဘာမွ မဟုတ္ေသးေသာ ေကာင္ေလး တစ္ေယာက္သာ ျဖစ္သည္။ အခုလို ေအာင္ျမင္ဖို႔ပင္ေဝးစြ ကိုယ္ျဖစ္ခ်င္ေသာ အိပ္မက္ေတြကို စိတ္ကူးယဥ္ ရုံသာ တတ္ႏိုင္ခဲ႔သည္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ပါ ထိုအခ်ိန္တုန္းကေတာ႔ ဆယ္တန္းေအာင္ျပီးစ လူငယ္ေလး တစ္ေယာက္၏ စိတ္ကူးေတြသည္ အၾကီးက်ယ္ဆံုး ခမ္းနားေနခဲ႔တာပဲ ျဖစ္သည္။

ဂစ္တာတီးခတ္ျပီး သီခ်င္းဆိုရသည္႔ အလုပ္ကို ကၽြန္ေတာ္ အရမ္းကို မက္ေမာတြယ္တာမိသည္။ သီခ်င္း ဆိုျခင္းသည္ ကၽြန္ေတာ္႔ဝါသနာ ၊ အဆိုေတာ္ဘဝသည္ ကၽြန္ေတာ္ အရူးမူးဆံုးေသာ စိတ္ကူးအိပ္မက္ ပင္။ ျဖစ္ႏိုင္သလား မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလား ကၽြန္ေတာ္ မသိ။ ျဖစ္ခ်င္ေနေသာ ဆႏၵတစ္ခုတည္းျဖင္႔ ထိုစိတ္ကူးေတြကို ရြက္လြင္႔ရင္း ကၽြန္ေတာ္ ေနထိုင္ရာ နယ္ျမိဳ႕ကေလးကေန ရန္ကုန္ျမိဳ႕ၾကီးကို အရဲစြန္႔ျပီး ခ်ီတက္လာခဲ႔ေလသည္။

ထိုအခ်ိန္တုန္းက လက္ထဲတြင္ ဂစ္တာေလးတစ္လံုးႏွင္႔ ရန္ကုန္သြားမည္ဆိုျပီး အလုပ္လုပ္ကာ မစားရက္ မေသာက္ရက္ စုေဆာင္းထားေသာ ေငြေလးငါးေသာင္းကလြဲျပီး ဘာဆိုဘာမွ ပါမလာခဲ႔။ အဝတ္တစ္စံု ကိုယ္တစ္ခုျဖင္႔သာ စိတ္ကူးအိပ္မက္ေတြကို လြယ္ပိုးရင္း ဂစ္တာကို မလႊတ္တမ္းကိုင္ကာ ခ်ီတက္ လာခဲ႔ျခင္း ျဖစ္သည္။ ရန္ကုန္ကိုေရာက္ေတာ႔ မ်က္စိသူငယ္ နားသူငယ္ႏွင္႔ ဘာလုပ္လို႔ ဘာကိုင္ရမွန္း မသိေပမဲ႔ ရန္ကုန္ေရာက္ရင္ ကိုယ္ ျဖစ္ခ်င္တာ ျဖစ္ခြင္႔ရလိမ္႔မည္ ဆိုေသာ အသိႏွင္႔ အေက်နပ္ ၾကီး ေက်နပ္ေနမိခဲ႔သည္။

ကၽြန္ေတာ္႔မွာ မိဘေတြ မရွိေတာ႔ပါ။ အေဖက ကၽြန္ေတာ္ လူမွန္းသိတတ္စကတည္းက ကုန္ကားလိုက္ရင္း ကုန္ကားေမွာက္ျပီး ဆံုးပါးသြားခဲ႔တာ ျဖစ္ျပီး ေမေမကေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္ ကိုးတန္းေျဖျပီးသည္႔ႏွစ္မွာပင္ လူၾကီးေရာဂါႏွင္႔ ဆံုးပါးသြားခဲ႔ေလသည္။ ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမကလည္း မရွိ ၊ တစ္ေကာင္ၾကြက္သမား ကၽြန္ေတာ္႔ကို ေဆြမ်ိဳးမကင္းေသာ ဦးေလးေရႊညိဳက ေခၚယူေမြးစားခဲ႔သည္။ ဦးေလးေရႊညိဳက တစ္ကိုယ္တည္းသမား လူပ်ိဳၾကီး ၊ ဂစ္တာတီးတတ္ေအာင္လည္း ဦးေလးေရႊညိဳက သင္ေပးခဲ႔ျခင္း ျဖစ္သည္။

ရန္ကုန္တြင္ အေျခခ်ဖို႔ မခက္ခဲခဲ႔သည္မွာလည္း ဦးေလးေရႊညိဳေၾကာင္႔ပါပင္။ ေနရမည္႔ေနရာ အလြယ္တကူ ရရွိခဲ႔သည္။ ေခ်ာင္က်က် ေနရာေလးတစ္ခုမွာ အခန္းတစ္ခန္းကို ေစ်ေပါေပါႏွင္႔ ငွားေနႏိုင္ခဲ႔သည္။ အခန္း ပိုင္ရွင္မွာ ဦးေလးေရႊညိဳ၏ သူငယ္ခ်င္းျဖစ္သည္။ ရန္ကုန္မွာက စားရိတ္စားခေတြက ၾကီးေလးသည့္ အတြက္ အလုပ္လုပ္ကိုလုပ္ရမည္ဆိုေသာ ဦးေလးေရႊညိဳ႕စကားေၾကာင္႔ အလုပ္အေၾကာင္း ေမးျမန္း စံုစမ္းၾကည္႔ရာ လမ္းထိပ္က စားေသာက္ဆိုင္တြင္ စားပြဲထိုးတစ္ေယာက္ အလိုရွိေၾကာင္း သိခဲ႔ရသည္။

ကၽြန္ေတာ္ မလုပ္ခ်င္။ ဂစ္တာတီးျပီး သီခ်င္းဆိုရသည္႔ ေနရာမ်ိဳး ၊ ကၽြန္ေတာ္႔အရည္အခ်င္းေတြ ခ်ျပလို႔ရ မည္႔ ေနရာမ်ိဳးမွာသာ ကၽြန္ေတာ္ အလုပ္လုပ္ခြင္႔ရခ်င္သည္။ သို႔ေသာ္ မတတ္ႏိုင္ခဲ႔။ စားဝတ္ေနေရး အတြက္ အလုပ္လုပ္ကိုလုပ္ရမည္ျဖစ္ရာ စားပြဲအလုပ္ကိုပဲ လုပ္ခဲ႔ရသည္။ ဒါေတာင္ ကၽြန္ေတာ္ ကံေကာင္း သည္ဟု ဆိုရမည္။ ရန္ကုန္လို ေနရာမ်ိဳးမွာက အလုပ္တစ္ခုရဖို႔ဆိုတာ အေတာ္ေလးကို ခက္ခဲ႔သည္တဲ႔။ ဦးေလးေရႊညိဳ ကၽြန္ေတာ္႔ကို ေျပာျပဖူးပါသည္။

စားပြဲထိုး လုပ္ေနေပမဲ႔လည္း ကၽြန္ေတာ္ လိုခ်င္ေသာအလုပ္ကို အျမဲမျပတ္ ရွာေဖြေနခဲ႔သည္။ လက္ရည္ မက်သြားေအာင္လည္း ဂစ္တာကို ေန႔စဥ္ တီး၏။ စားေသာက္ဆိုင္မွာ တစ္ေနကုန္ တစ္ေနခန္း ေျပးလႊား လႈပ္ရွားခဲ႔သမွ် ေျခကုန္လက္ပန္းက်ေအာင္ ေမာပန္းေနေပမဲ႔လည္း တစ္ေန႔ကို တစ္ပုဒ္ေတာ႔ မွန္မွန္ တီးေနခဲ႔ပါသည္။

ဇြဲေကာင္းေကာင္းႏွင္႔ စံုစမ္းေမးျမန္းေနခဲ႔ရာ တစ္ခုေသာ ေနျခည္ေတာက္ေတာက္ မနက္ခင္းတြင္ေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္ လိုခ်င္ေနသာ အလုပ္ကို ေတြ႔ရွိခဲ႔ပါသည္။ စားေသာက္ဆိုင္ အတြက္ လိုအပ္ေသာ ပစၥည္းေတြ သြားဝယ္ရာလိုက္သြားရာမွ ေတြ႔ရွိခဲ႔ျခင္း ျဖစ္သည္။ ေကာ္ဖီဆိုင္ေလးတစ္ခု၏ေရွ႕တြင္ ေၾကညာဘုတ္ေလး တစ္ခု ၊ ဂစ္တာတီးျပီး သီခ်င္းဆိုတတ္သူ အလိုရွိသည္တဲ့။ကၽြန္ေတာ္႔မွာ ေပ်ာ္လိုက္သည့္္ျဖစ္ျခင္း။ ကၽြန္ေတာ္ စားေသာက္ဆိုင္ကေန အလုပ္ထြက္လိုက္ေတာ႔သည္။

လံုးဝ မထင္မွတ္ထားခဲ႔ပါ။ အခ်စ္ေသာအရာကို သည္ေကာ္ဖီဆိုင္မွာ ေတြ႔ရလိမ္႔မည္ဟု။ ဟုတ္သည္ … ကၽြန္ေတာ္ ‘ မ ’ ကို ထိုေနရာေလးမွာ စတင္ေတြ႔ရွိခဲ႔ျခင္း ျဖစ္သည္။ မ,သည္ ကၽြန္ေတာ္ အလုပ္လုပ္ ခ်င္ေနေသာ ေကာ္ဖီဆိုင္ေလး၏ ပိုင္ရွင္ ျဖစ္ေန၏။

ကၽြန္ေတာ္ အလုပ္ရခဲ႔ပါသည္။ ထိုေန႔က မ,ကို ေငးၾကည္႔ရင္း အခ်စ္သီခ်င္းခ်ိဳခ်ိဳေလးေတြ ေကာင္းစြာ တီးျပ ဆိုျပႏိုင္ခဲ႔သည္။ မ,ကေတာ႔ မသိခဲ႔။ မ,သည္ ကၽြန္ေတာ္႔အသံကို နားေလးစြင္႔ရုံ နားေထာင္ေနခဲ႔ျပီး မ်က္ဝန္းေတြကေတာ႔ ဂစ္တာၾကိဳးေလးေတြေပၚမွာ ေျပးလႊားေဆာ႔ကစားေနေသာ ကၽြန္ေတာ့္ လက္ေခ်ာင္းေလးေတြကိုသာ ေငးၾကည္႔ေနခဲ႔သည္။ ထို ေငးၾကည္႔ေနေသာ ပံုစံေလးကိုပင္ ကၽြန္ေတာ္ စြဲလမ္းသြားရျခင္း ျဖစ္သည္။

မ,ရွိရာ ေကာ္ဖီဆိုင္ေလးသည္ ကၽြန္ေတာ္ေနေသာ ရပ္ကြက္ႏွင္႔ နည္းနည္းေတာ႔ လွမ္းပါသည္။ မိနစ္ႏွစ္ ဆယ္ေလာက္ လမ္းေလွ်ာက္သြားရသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရပ္ကြက္က လမ္ႀကိဳလမ္းၾကားထဲမွာ ရွိေနေပရာ စီးသြားစရာ ကားလည္း မေပါက္ေပ။ စက္ဘီး ဆိုင္ကယ္ရွိလွ်င္ေတာ႔ အေတာ္ေလးကို အဆင္ေျပမည္။ ကၽြန္ေတာ္ မမႈပါေပ။ မ,ရွိေနသည္ဆိုေသာအသိေလးႏွင္႔ ေကာ္ဖီဆိုင္သို႔ ခ်ီတက္ေနေသာ ကၽြန္ေတာ့္ ေျခလွမ္းေတြသည္ သြက္ျပီးရင္း သြက္ျမဲ။ ေညာင္းလို႔ညာလို႔မ်ား မညည္းညဴမိခဲ႔။ မ,၏ မ်က္ႏွာေလးကို ျမင္ေယာင္မိေလတိုင္း ပန္းခဲ႔သမွ် အေမာေျပရသည္။ မ,ကို ကၽြန္ေတာ္ အရမ္းခ်စ္မိေနျပီ။

မ,က အလိုက္သိတတ္ရွာ၏။ သူ႔ဆိုင္က ဝန္ထမ္းတစ္ေယာက္ ဆိုင္သြားဆိုင္ျပန္ လမ္းေလွ်ာက္ေနရသည့္ အျဖစ္ကို ၾကာရွည္စြာ မၾကည့္ရက္ခဲ႔ႏိုင္ပါ။ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ သူ ေလ႔က်င္ခန္းလုပ္သည္႔ ျပိဳင္ဘီးေလးကို သူ႔အိမ္ကေန ယူလာေပးေလသည္။ ထိုေန႔က ကမာၻေပၚတြင္ အေပ်ာ္ဆံုးလူသား ကၽြန္ေတာ္သာ ျဖစ္ပါ လိမ္႔မည္။ မ,သည္ အခ်ိဳ႕ဆိုင္ရွင္ေတြလို မဟုတ္။ ဝန္ထမ္းေတြ လိုအပ္တာရွိလွ်င္ ျဖည္႔ဆည္းေပးတတ္ သည္မွာ မ,၏ အက်င္႔ေကာင္းေလးတစ္ခု ျဖစ္သည္။ ထိုေၾကာင္႔ မ,ကို ဝန္ထမ္းေတြအားလံုးက ေလးစား ခ်စ္ခင္ၾကျပီး အလုပ္ကိုလည္း ၾကိဳးစားလုပ္ကိုင္ေပးၾကသည္။ ထိုသူမ်ားထဲတြင္ ကၽြန္ေတာ္လည္း တစ္ေယာက္အပါအဝင္ ျဖစ္၏။

မ,ႏွင့္ ရင္းႏွီးလာသည္႔ေနာက္ပိုင္းတြင္ မ,အေၾကာင္း တေစ႔တေစာင္း သိလာရသည္။ မ,၏ မိဘေတြသည္ ခ်မ္းသာၾကသည္တဲ့။ အခု ေကာ္ဖီဆိုင္ကိုေတာင္ မ,မိဘေတြက မ,ကို ေမြးေန႔လက္ေဆာင္ ေပးခဲ႔သည္တဲ့။ သည္အတိုင္းဆိုလွ်င္ မ,ႏွင္႔ ကၽြန္ေတာ့္ဘဝသည္ မိုးႏွင္႔ေျမလို။ မ,သည္ ခ်မ္းသာသေလာက္ ဟန္ေဆာင္ ပဲမ်ားျခင္းလည္း မရွိ။ လွလည္း လွေပသည္။ လွသေလာက္ ရိုးသားပြင္႔လင္းသည္။ တစ္ခါတုန္းက ကၽြန္ေတာ္ သီခ်င္းဆိုေနက် စတိတ္စင္ေပၚတက္ျပီး ကၽြန္ေတာ္ႏွင္႔အတူ စံုတြဲသီခ်င္းတစ္ပုဒ္ကို ဟန္ေဆာင္ မႈကင္းစြာ သီဆိုေဖ်ာ္ေျဖခဲ့သည္ပင္။ ထိုအခါမွ မ,လည္း သီခ်င္းေတြကို ခ်စ္တတ္မွန္း ၊ သီခ်င္းေတြ ကို ေကာင္းေကာင္း ဆိုတတ္မွန္း သိခဲ႔ရသည္။

မ,ႏွင့္ရင္းႏွီးပတ္သက္မိေလေလ မ,ကို ကၽြန္ေတာ္ ခ်စ္ျမတ္ႏိုးေလေလ ျဖစ္သည္။ တစ္ခါတေလ မ,၏ ခ်မ္းသာမႈေတြအေၾကာင္း စဥ္းစားမိတိုင္း ကၽြန္ေတာ္ ရူးသြားခ်င္မိသည္။ ကၽြန္ေတာ့္မွာ တန္ခိုးသာ ရွိမည္ဆိုလွ်င္ မ,ကို ရိုးရိုးသာမန္ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္အျဖစ္ ဖန္ဆင္းပစ္လိုက္ခ်င္သည္။ အခုေတာ့ မ,ကို ခ်စ္ရသည္မွာ ရင္ေမာလွပါ၏။ ခံစားခ်က္ေတြ သိုဝွက္ထားရျခင္းက ဘယ္ေလာက္ေတာင္ ခက္ခဲ လိုက္သလဲ ခံစားဖူးသူတိုင္း သိၾကပါလိမ့္မည္။ မ,ေရ … ကၽြန္ေတာ့္ရင္ဘတ္ၾကီး ေပါက္ကြဲေတာ႔မည္။

မ,ကေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္႔ကို ေျပာသည္။ ၾကိဳးစားပါတဲ႔ … ထင္ညိဳ႕မွာ တဲလင့္ရွိသည္တဲ႔။ ကၽြန္ေတာ့္ကို သီခ်င္းအဆိုျပိဳင္ပြဲတြင္ ဝင္ျပိဳင္ခိုင္းသည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ မ, ၾကိဳးဆြဲရာ ကမည္႔ မ,၏ ကရုပ္ကေလးပါ။ မ,သာ အားေပးမည္ဆိုလွ်င္ အေမရိကန္အင္ေဒါလ္ေတာင္ သြားျပိဳင္လိုက္ခ်င္သည္။ မ,၏ အၾကံေပး မႈေၾကာင့္ပါပင္ ကၽြန္ေတာ္ သီခ်င္းအဆိုျပိဳင္ပြဲေတြ ဝင္ေရာက္ယွဥ္ျပိဳင္ျဖစ္ခဲ႔ပါသည္။ ယွဥ္ျပိဳင္ သည့္ ျပိဳင္ပြဲတိုင္းတြင္လည္း ပထမ ဒုတိယ တတိယ တစ္ဆုမဟုတ္ တစ္ဆုေတာ့ ရရွိခဲ႔သည္။

ကၽြန္ေတာ္ အရမ္းေပ်ာ္သည္။ ႏွလံုးသားတစ္ခုလံုး ရင္ဘတ္ထဲက ခုန္ထြက္သြားမလားေတာင္ ထင္ရသည္။ ထိုေန႔ေလးကို ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္ေတာ႔မွ ေမ့ေတာ့မည္ မဟုတ္။ ထိုေန႔က ခ်စ္သူမ်ားေန႔ စံုတြဲသီခ်င္း ဆိုျပိဳင္ပြဲတြင္ မ,ႏွင္႔ကၽြန္ေတာ္ ဝင္ေရာက္ယွဥ္ျပိဳင္ခဲ႔ျပီး ပထမဆု ရရွိခဲ႔ေသာေန႔ … ထိုျပိဳင္ပြဲအျပီးတြင္ ကၽြန္ေတာ္ မ,ကို ရဲဝံ႔စြာ ဖြင့္ေျပာျဖစ္ခဲ႔ေသာ ေန႔ပင္။ မ,မွာ ခ်စ္သူရွိေနသလား မရွိဘူးသလား ကၽြန္ေတာ္ မသိ။

“ ကၽြန္ေတာ္ မ,ကို ခ်စ္ေနမိတယ္ ”

ေျပာျပီးျပီးခ်င္း ကၽြန္ေတာ္ မ်က္လံုးကိုမွိတ္ကာ ပါးျပင္ကို ေစာင္းေပးလိုက္သည္။ အခြင့္ေကာင္းယူသည္ ထင္ျပီး မ ကၽြန္ေတာ့္ကို အထင္ေသးသြားမည္လား။ မ်က္လံုး မွိတ္ထားရင္းက “ အခြင္႔ေကာင္းယူတာ မဟုတ္ပါဘူး မရယ္ ” ဟု ဆက္ေျပာမိသည္။ မ ကၽြန္ေတာ့္ပါးကို မရိုက္ခဲ႔ပါ။ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေလထဲေျမာက္ သြားေစမည့္စကားတစ္ခြန္းသာ မ,၏ ႏႈတ္ခမ္းဖ်ားက ထြက္က်လာသည္။

“ တို႔ မင္းကို မခ်စ္ဘူးဆိုၿပီး ဟန္ေဆာင္လိုက္ရင္ ေကာင္းမလား ဟင္ ၊ ဆိုးတာက တို႔ ဟန္မေဆာင္ တတ္ဘူး ျဖစ္ေနတယ္ ”

အို … အိုးမိုင္ေဂါ႔ဒ္ ၊ ကၽြန္ေတာ္႔မ်က္လံုးေတြ ျပန္ပြင္႔လာျပီး ကၽြန္ေတာ္ ကိုယ္႔ကိုယ္ကို ဆြဲဆိတ္ၾကည္႔မိသည္။ နာ၏။ မည္သို႔ ျဖစ္သြားသည္ မသိေပ … သတိထားမိလိုက္သည္႔ အခ်ိန္မွာေတာ႔ မ,ထံမွ “ သြား ” ဆိုေသာ စကားသံေလးႏွင္႔ ကၽြန္ေတာ္႔ရင္ဘတ္ေပၚသို႔ မ,၏ လက္သီးဆုပ္ေလး က်ေရာက္လို႔လာပါေတာ႔သည္။ မ,ပါးျပင္တြင္လည္း ႏွင္းဆီတစ္ခင္း … ကၽြန္ေတာ္ မ,ကို ၾကည္႔ျပီး ၾကည္ႏူးစြာ ျပံဳးမိ၏။ တစ္သက္မွာ တစ္ခါ ၊ တစ္ခါမွာ တစ္ေယာက္ဆိုေသာ အခ်စ္မ်ိဳးႏွင္႔ ဘဝၾကီး ပံုေပးျပီးေတာ႔ေတာင္ မ,ကို ကၽြန္ေတာ္ ခ်စ္ရပါ သည္။

အခ်စ္သည္ အရာရာကို ေျပာင္းလဲေစတတ္သည္ဆိုလွ်င္ ေျပာင္းလဲသူမ်ားထဲတြင္ ကၽြန္ေတာ္သည္ ထိပ္ဆံုး က ျဖစ္ပါလိမ္႔မည္။ မ,၏ အခ်စ္ေတြသည္ ကၽြန္ေတာ္႔ကို အရာရာ ေျပာင္းလဲေစခဲ႔ျပီ။ မ,က ဘြဲ႔ေလးတစ္ခု ရေအာင္ ယူပါဆိုေသာေၾကာင္႔ ကၽြန္ေတာ္ ေက်ာင္းျပန္တက္ခဲ႔ရျပီ။ စာေတြက ႏွစ္ႏွစ္သံုးႏွစ္ေလာက္ ကြာေနျပီျဖစ္ေသာေၾကာင္႔ မတက္ပါဘူးဟု ဆိုမိေပမဲ႔လည္း မက “ ေမာင္ မင္း တို႔ကို လက္မထပ္ခ်င္ဘူး လား ” ဆိုေသာ စကားေၾကာင္႔ ကၽြန္ေတာ္ မ,ကို ဒူးေထာက္လိုက္ရသည္။ မ,က ကၽြန္ေတာ္႔ကို လက္ထပ္ဖို႔ အထိေတာင္ ရည္ရြယ္ျပီး ခ်စ္ခဲ႔တာပါလားဟု သိလိုက္ရခ်ိန္မွာ မ,ကို ကၽြန္ေတာ္ ကၽြန္ေတာ္႔အသက္ ထက္ေအာင္ ပိုခ်စ္သြားမိပါသည္။

မ,သည္သာ ကၽြန္ေတာ္႔အသက္ ၊ မ,သည္သာ ကၽြန္ေတာ္႔ဘဝ ျဖစ္သည္။ မ,သာ ကၽြန္ေတာ္႔လက္ကို တြဲထားမည္ဆိုလွ်င္ အရာရာကို ရင္ဆိုင္ရဲပါသည္။ မီးေတာင္ကိုလည္း ေက်ာ္ရဲသလို ဓါးေတာင္ကို လည္း ျဖတ္ရဲသည္။ ဘယ္က သတၱိေတြ ဝင္လာမွန္းမသိ။ မ,ကို ကၽြန္ေတာ္ ခ်စ္သည္။ ထိုအခ်စ္ေတြေၾကာင္႔သာ ျဖစ္မည္ ထင္၏။

သို႔ေသာ္ တစ္ခုေသာ ညေနခင္းတြင္ေတာ႔ အရာအားလံုးကို ကၽြန္ေတာ္ ဒူးေထာက္အရႈံးေပးလိုက္ရသည္။ ကၽြန္ေတာ့္လက္ကို တြဲထားေသာ မ,၏ လက္ကို မ,ကိုယ္တိုင္ ျဖဳတ္ခ်သြားခဲ႔သည္ပင္။ မ,၏ ႏႈတ္ခမ္း ပါးေလးမွ ကၽြန္ေတာ့္ႏွလံုးသားတစ္ခုလံုး အက္ကြဲသြားေစမည္႔ ရက္စက္စြာေသာ စကားတစ္ခြန္းကို ဆိုလာ၏။ “ တို႔ လက္ထပ္ရေတာ႔မယ္ ” တဲ႔။ သည္႔ထက္ ရက္စက္သည္႔ စကားတစ္ခြန္း သည္ကမာၻမွာ ရွိေသးလွ်င္ ေျပာလိုက္ပါလို႔ေတာင္ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာလိုက္ခ်င္သည္။

ကၽြန္ေတာ္ ရည္မွန္းထားေသာ ကမာၻငယ္ေလး အစိတ္စိတ္အမႊာမႊာ ပ်က္သုဥ္းသြားျပီ။ အစစ အရာရာ စီစဥ္ျပီးသြားျပီတဲ့။ မ,၏ မဂၤလာေဆာင္ဖိတ္စာေလးသည္ ကၽြန္ေတာ္႔ကို ေကာင္းေကာင္းၾကီး ဟား တိုက္ေနေပသည္။ မ,ႏွင့္လက္ထပ္မည္႔သူက ကၽြန္ေတာ့္ထက္ အပံုၾကီးမက အပံုၾကီး သာလြန္ လြန္းေနေသာသူတစ္ေယာက္။ ဘြဲ႔ေတြမွ သူ႔ေနာက္မွာ တသီ တတန္းၾကီး။ ကၽြန္ေတာ့္မ်က္ဝန္းမွာ မ်က္ရည္ေတြ ျမစ္တစ္စင္းလို စီးဆင္းေနသည္။

“ မ ဘာလို႔ ဒီလိုလုပ္ရက္ရတာလဲ ၊ မ ေျပာေတာ့ေမာင္က မ,ကို လက္မထပ္ခ်င္ဘူးလားဆို ၊ မ ကၽြန္ေတာ့္ကို လက္ထပ္ဖို႔အထိ ရည္ရြယ္ျပီး ခ်စ္ခဲ့တာ မဟုတ္ဘူးလား ”

မ ဘာမွမေျပာ။ မ,မ်က္ဝန္းတြင္လည္း မ်က္ရည္ေတြ စမ္းေခ်ာင္းေတြလို စီးဆင္းေနသည္။ မငိုပါႏွင္႔။ ကၽြန္ေတာ္က “ ေျပာပါ မ,ရယ္ ၊ ေျပာပါ ” ဆိုျပီး ပခံုးကို လႈပ္ကာ ေမးေတာ႔မွ …

“ ဟုတ္တယ္ … မ မင္းကို လက္ထပ္ဖို႔အထိ ရည္ရြယ္ျပီး ခ်စ္ခဲ႔တာပါ ၊ ခ်စ္ခဲ႔လို႔ပဲ မ မင္းကို ေျပာင္းလဲေပးခဲ့ တယ္ေလ ၊ မင္း ဘာေျပာင္းလဲခဲ့သလဲ ၊ ဘြဲ႔ရျပီးေတာ႔လည္း ဂစ္တာၾကီးနဲ႔ပဲ ႏွစ္ပါးသြားေနတယ္ ၊ ေျပာမွ လုပ္တာမ်ိဳး မ မၾကိဳက္ဘူး ေမာင္ ၊ ဒီေတာ႔ မ ဘာလုပ္ရမလဲ ၊ မ မင္းကို ခ်စ္ရုံပဲ တတ္ႏိုင္ေတာ႔တယ္ ”

မ ငို၏။ မ်က္ႏွာကို လက္ႏွင့္အုပ္ျပီး က်ဴက်ဴပါေအာင္ ငိုသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ဘာမွမဆိုသာေတာ႔ပါ။ ကၽြန္ေတာ္ မ,ေရွ႕ ဒူးေထာက္လိုက္ပါေတာ႔သည္။

ထိုေန႔ညက အရာအားလံုး ပူေလာင္ေနခဲ႔သည္။ ရင္ထဲက အပူ ၊ ေႏြည၏ အပူမ်ား ၊ မေသာက္စဖူး ေသာက္ သည္႔ အရက္၏ အပူမ်ားျဖင္႔ ရင္တစ္ခုလံုး ေလာင္ကၽြမ္းေနခဲ႔ျပီ။ ကၽြန္ေတာ္ အခန္းေဖာ္သူငယ္ခ်င္း ကေတာ႔ ေျပာသည္။ မ, မမွားဘူးတဲ႔။ သူ႔ဘဝအတြက္ သူ ေရြးခ်ယ္သြားတာ မွန္သည္ တဲ႔။ ေနာက္ျပီး ေျပာေသးသည္။ “ ေယာက္်ားတစ္ေယာက္က မိန္းမတစ္ေယာက္ကို ေသေလာက္ေအာင္ ခ်စ္ေနပါေစ ၊ မိန္းမတစ္ေယာက္ရဲ႕ဘဝကိုေတာင္ အေရာင္ေတာက္ေအာင္ စြမ္းေဆာင္ေပးႏိုင္တဲ႔ အစြမ္းအစမရွိေသးရင္ အဲ႔ဒီေယာက္်ားဟာ ကိုယ္ ခ်စ္ေနတဲ႔ မိန္းမကို ဘယ္လိုလုပ္ျပီး လက္ထပ္ေနမွာလဲ ” တဲ႔။

ဘုရားေရ … ငိုေနေသာ မ,၏ မ်က္ႏွာေလးကို ျမင္ေယာင္မိေလသည္။

ပါးျပင္ေပၚသို႔ စီးက်လာေသာ မ်က္ရည္ကို လက္ဖမိုးျဖင္႔ မသိမသာ သုတ္လိုက္သည္။ အတိတ္သည္ သုတ္ခ်လိုက္ေသာ မ်က္ရည္စက္ႏွင္႔အတူ ပါသြားေခ်ျပီ။ ေမာင္႔ကို ခြင္႔လႊတ္ပါ မရယ္။ တစ္ခ်ိန္က မိန္းမ တစ္ေယာက္ရဲ႕ဘဝကိုေတာင္မွ အေရာင္ေတာက္အာင္ စြမ္းေဆာင္ေပးႏိုင္တဲ႔ အစြမ္းအစေတြ မရွိခဲ့ တဲ့ ေယာက္်ားတစ္ေယာက္ကို ခြင္႔လႊတ္ေပးပါ။

မီးကေတာ႔ အခုခ်ိန္ထိ ျပန္မလာေသး။ ေကာင္းကင္ကို ေမာ႔ၾကည္႔မိသည္။ လမင္းၾကီးသည္ ဂုဏ္ယူ ဝင္ၾကြားစြာျဖင္႔ ထိန္ထိန္သာလင္းလ်က္ ရွိသည္။

ငယ္ငယ္တုန္းကဆိုရင္ အခုလို မီးပ်က္ေနေသာ လသာသာညေတြမွာ အိမ္နားက သူငယ္ခ်င္းေတြေခၚျပီး ေဆာ့ကစားေလ႔ရွိခဲ႔တာကို မွတ္မိေသးသည္။ ညဥ္႔နက္တဲ႔အထိကို ကစားနည္းေတြ မ်ိဳးစံုေအာင္ တစ္ခုျပီးတစ္ခု ကစားခဲ႔ၾကသည္။ မိဘေတြက ညဥ္႔နက္လို႔ အိမ္ထဲ အတင္းဝင္ခိုင္းတာေတာင္ မဝင္ခ်င္ခဲ့။ ထိန္ထိန္သာေနေသာ လမင္းၾကီးေအာက္မွာ ေဆာ့ကစားေနရသည္ကို အထူးပင္ မက္ေမာ ခဲ့ေလသည္။ ေႏြည၏ အပူေတြေၾကာင္႔ေရာ ၊ ေျပးလႊားေဆာ့ကစားရလို႔ ေမာပန္းေန တာေၾကာင့္ေရာ ေခၽြး တလံုးလံုးႏွင့္ ပူအိုက္ေနခဲ့ေပမဲ့ရင္ထဲမွာေတာ့ ေပ်ာ္ရႊင္ေနခဲ႔သည္။ ထိုေပ်ာ္ရႊင္မႈေတြႏွင္႔ ပူလို႔ပူမွန္းလည္း မသိ။ ကစားရမည္ဆိုလွ်င္ တစ္ညလံုး မေမာႏိုင္မပန္းႏိုင္ ကစားပစ္လိုက္ခ်င္ခဲ႔သည္။

အခု ကၽြန္ေတာ္လည္း လေရာင္ေအာက္မွာ ေဆာ့ကစားေနေသာ ကေလးေလးတစ္ေယာက္လိုပင္။ တစ္ခ်ိန္က ေနာင္တေတြႏွင့္အတူ ခံစားခဲ႔ရေသာ နာက်င္မႈေဝဒနာေတြက ဘယ္ေလာက္ပဲ ျပင္းထန္ လြန္းလွပါေစ ၊ အဆိုေတာ္ဘဝ၏ ေအာင္ျမင္မႈေတြကေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္႔ကို ျပံဳးေစႏိုင္ခဲ႔ျပီ။ ကၽြန္ေတာ္ မိန္းမတစ္ေယာက္၏ ဘဝကို အေရာက္ေတာက္ေအာင္ မစြမ္းေဆာင္ေပးႏိုင္ေသးေသာ ေယာက္်ား တစ္ေယာက္ မဟုတ္ေတာ႔ပါ။

ကၽြန္ေတာ့္မွာ ေအာင္ျမင္မႈေတြ ရွိေနျပီ။ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေအာင္ျမင္မႈေတြက မွ်ားေခၚေနေပျပီ။ မၾကာေတာ့ေသာ အခ်ိန္အတြင္းမွာ မ,ကို ကၽြန္ေတာ္ လံုးဝ ေမ့ေပ်ာက္သြားႏိုင္ေတာ႔မွာပါ။ ကၽြန္ေတာ့္ လံုးသား အငိုတိတ္ခါနီးပါျပီ။

လေရာင္က ေႏြညေတြကို ပူေလာင္မႈေတြကေန မွ်ားေခၚေနသလိုမ်ဳိးပဲ ယခု ကၽြန္ေတာ္ ရရွိထား သည့္ ေအာင္ျမင္မႈေတြကလည္း ကၽြန္ေတာ့္ကို မွ်ားေခၚေနျပီေလ။ အဆိုေတာ္ဘဝျဖင္႔ ဒီထက္ မက ေအာင္ျမင္ေအာင္ ကၽြန္ေတာ္ ၾကိဳးစားရဦးမည္ပင္။

** ………………………………………………………………………………………. **

ေႏြလ

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...