Wednesday, August 14, 2013

ဗုုဒၶကိုု မိတ္ဆက္ျခင္း(၂)

ဗုုဒၶဆိုုသည့္ စကားလံုုးကိုုက ႏိုးၾကားေသာ အသိဥာဏ္ကိုု ရည္ညြန္းသည္။ ဗုုဒၶိ (အသိဥာဏ္)ဆိုုေသာ ေ၀ါဟာရသည္လည္း တူညီေသာစကားအရင္းအျမစ္(ဓါတ္)ကပင္ လာသည္။

စကားအရင္းအျမစ္ ဗုုဓ(ဓါတ္)တြင္ ဒိုုင္းမင္းရွင္းမ်ားစြာ ရွိေနသည္။
ထိုုဗုုဓႏွင့္ တစ္လံုုးခ်င္း အလဲအထပ္ျပဳႏိုုင္ေသာ အဂၤလိပ္ေ၀ါဟာရမရွိေပ။
ဗုုဓသည္ ေကာက္ခ်က္မ်ားစြာကိုု ေပးသည္။
စီးဆင္းမႈျငင္သာသကဲ့သိုု႕ ကဗ်ာလည္း ဆန္လွသည္။
အျခားမည္သည့္ဘာသာစကားမွာမွ ဤဗုုဓကဲ့သိုု႕ အဓိပၺါယ္အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ တည္ရွိေသာ ေ၀ါဟာရမ်ိဳးမေတြ႕ႏိုုင္။ ဗုုဓက အနည္းဆံုုး အဓိပၺါယ္ငါးမ်ိဳးကိုု ရည္ညြန္းသည္။

ပထမအဓိပၺါယ္က ႏိုထမႈ ၊ ႏိုးထေစမႈျဖစ္သည္
ကိုုယ္တိုုင္ႏိုုးထမႈႏွင့္
သူတစ္ပါးကိုု ႏိုးထေစမႈပင္ ျဖစ္ပါသည္။
အ၀ိဇၨာအိပ္ေပ်ာ္ရာမွ အိပ္မက္က ႏိုထလာသလိုုမ်ိဳး အသိဥာဏ္က ႏိုးထရျမဲျဖစ္၍ အိပ္ေမာက်ျခင္းကိုု ဆန္႕က်င္သည္။
ဤသည္ပင္ ဗုုဓ အသိဥာဏ္၏ ပထမအဓိပၺါယ္ျဖစ္၍ သင့္အဇၥ်တၱတြင္ ႏိုးၾကားမႈကိုု ဖန္တီးယူရေပလိမ္မည္။

သာမန္အားျဖင့္ လူတိုု႕သည္ အိပ္ေမာက်ေနၾက၏။ သင့္ကိုုယ္သင္ ႏိုးထေနသည္ဟုု ထင္သည့္တိုုင္ အမွန္တကယ္ႏိုုးထေနျခင္းမဟုုတ္။
လမ္းေလ ွ်ာက္ေနစဥ္ သင္စိတ္တြင္ သင္သည္ အျပည့္အ၀ႏိုုးၾကားေနသလိုုမ်ိဳးပါပဲ..။သိုု႕ေသာ္ ဗုုဒၶအရွင္၏ ရႈေထာင့္မွၾကည့္လ်င္ေတာ့ သင္သည္ ျမန္ဆန္စြာ အိပ္ေပ်ာ္ေနျခင္းျဖစ္သည္။ ဆိုုရလ်င္ မဆံုုးႏိုုင္ေသာ အေတြးမ်ား အိပ္မက္မ်ားက သင့္ကိုု လႊမ္းမိုုးေနသည္ မဟုုတ္ပါလား..။

သင္အဇၥ်တၱအလင္းက အိပ္စက္ျခင္းတစ္မ်ိဳးတြင္ တိမ္ညိဳမိႈင္းေနသည္။
တကယ္ပင္ သင့္မ်က္လံုုးမ်ား သိသာစြာ ဖြင့္ထားေသာ္လည္း သင္ကေတာ့ အိပ္မက္ထဲမွာ လမ္းေလ ွ်ာက္ေနသည္။ မ်က္လံုုးဖြင့္ၿပီး အိပ္ေနျခင္းပါပဲေလ..။ ဗုုဒၶအရွင္က သင္ဟာ မ်က္လံုုးဖြင့္ၿပီး အိပ္စက္ျခင္းထဲ လမ္းေလ ွ်ာက္ပါသည္ တဲ့ေလ..။

အကယ္တႏၱဳ သင့္အဇၥ်တၱမ်က္လံုုးမ်ားက မပြင့္လင္းၾက..။ သင္ မည္သူဆိုုသည္ကိုုပင္ သင္မသိ..။ သင့္အစစ္အမွန္ဘ၀ကိုု သင္မၾကည့္မိ..။ သင္ တကယ္မႏုုိးၾကားပါလား..။ အေတြးစိတ္အစဥ္က မႏိုုးၾကား..။ ႏိုးၾကားေစမႈလည္း မရွိႏိုုင္ခဲ့ၿပီ..။

ဓမၼဂဂၤါ
Dhamma Ganga

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...