အဆုိပါ ဥပေဒၾကမ္းအား အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလႇယ္ ဦးဖုန္းျမင့္ေအာင္က ၾသဂုတ္ ၁၉ ရက္တြင္ အမ်ိဳးသား လႊတ္ေတာ္သို႔ တင္သြင္းခဲ့ၿပီး ၾသဂုတ္ ၂၈ ရက္တြင္ လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလႇယ္ ငါးဦးက ျပင္ဆင္ ပယ္ဖ်က္သင့္သည့္ အခ်က္မ်ားအား ေဆြးေႏြးခဲ့ကာ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ ဥပေဒၾကမ္း ေကာ္မတီမႇ ၾကားနာရန္ ဆုံးျဖတ္ခဲ့သည္။
ထိုသို႔ မေဆြးေႏြးမီ တစ္ရက္အလိုတြင္ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ ဥပေဒၾကမ္း ေကာ္မတီသည္ ၾသဂုတ္ ၂၇ ရက္၌ ျပန္ၾကားေရး ၀န္ၾကီးဌာနမႇ တာ၀န္ရႇိသူမ်ားကို ဖိတ္ေခၚ၍ အစည္းအေ၀း ျပဳလုပ္ခဲ့ျပီး လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို ေမးျမန္း ေဆြးေႏြးခဲ့ျပီး စာနယ္ဇင္းေကာင္စီ (ယာယီ) ကိုမူ ေခၚယူေဆြးေႏြးခဲ့ျခင္း မရႇိေၾကာင္း သိရသည္။
''ကြၽန္ေတာ္တို႔ကို ေတြ႕ဖို႔ခ်ိန္းတာရႇိတယ္။ ပ်က္သြားတယ္ေလ။ သူတို႔ အစီအစဥ္ ဖ်က္လိုက္တယ္ ေျပာတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ သြားေတြ႕ဖို႔ ရႇိတယ္။ သူတို႔ မတင္ခင္မႇာ။ ကြၽန္ေတာ္ ၾကားသေလာက္ကေတာ့ အဆင္ေျပပါတယ္ေပါ့ဗ်ာ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔တင္တဲ့ မူၾကမ္းအေပၚမႇာ အကုန္လံုး နီးပါးကိုပဲ ဥပေဒၾကမ္း ေကာ္မတီက သေဘာတူတဲ့ အတြက္ ကြၽန္ေတာ္တို႔နဲ႔ ေဆြးေႏြးစရာ မရႇိဘူးလို႔ သူတို႔ေျပာတယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္ ၾကားတယ္ေလ။ အဲဒီတုန္းက သူတို႔သာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကိုေခၚျပီး မရႇင္းလင္းတာေတြ ရႇိတာကိုေျပာရင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေျဖႏိုင္တာေပါ့'' ဟု ျမန္မာႏိုင္ငံ စာနယ္ဇင္းေကာင္စီ (ယာယီ)အဖြဲ႕၀င္ ဦးကိုကို (ကိုကို-စက္မႈတကၠသိုလ္) က ေျပာၾကားသည္။
ထိုသို႔ ျပင္ဆင္ျပီး အတည္ျပဳရာတြင္ သတင္းသမားမ်ားကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရႇာက္ ရန္အတြက္ ရည္ရြယ္ ထည့္သြင္းခဲ့ေသာ ဥပေဒၾကမ္း အခန္း (၈) ပုဒ္မ ၂၅ တြင္ေဖာ္ျပခဲ့သည့္ ''ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ အတြင္း တည္ေထာင္ထားေသာ သတင္းမီဒီယာ လုပ္ငန္းအားလံုးရႇိ သတင္းမီဒီယာ သမားတို႔၏ တာ၀န္၊ က်င့္၀တ္၊ သိကၡာေဖာက္ဖ်က္မႈႏႇင့္ တားျမစ္ခ်က္မ်ားကို ခ်ိဳးေဖာက္သည့္ အမႈမ်ားကို ဤဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ား အရသာ အေရးယူရမည္'' ဆိုေသာ အခ်က္ကို လုံး၀ ပယ္ဖ်က္ခဲ့ျခင္း၊ ဂ်ာနယ္လစ္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား လိုလားသည့္ မူပိုင္ခြင့္ႏႇင့္ ေမာ္ကြန္းဌာန စာသားကို သံုးစြဲခြင့္ မျပဳျခင္းမ်ား အပါအ၀င္ အျခားေသာ အခ်က္အခ်ိဳ႕၌ အျငင္းပြားဖြယ္ အခ်က္မ်ား ပါ၀င္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
အျခားျပင္ဆင္ အတည္ျပဳလုိက္ေသာ အခ်က္မ်ားမႇာ ပုဒ္မ (၂)ပုဒ္မခြဲ(ည)ပါ ''အမ်ားျပည္သူ အက်ဳိးစီးပြား အလုိ႔ငႇာ'' စကားရပ္အား တိက်သည့္ အဓိပၸာယ ္ဖြင့္ဆုိခ်က္လုိေၾကာင္း လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလႇယ္ ဦးလႇေဆြက ေဆြးေႏြးခဲ့ေသာ္လည္း ဥပေဒၾကမ္း ေကာ္မတီက ယင္းစကားရပ္သည္ ဥပေဒ အသုံးအႏႈန္း တစ္ရပ္ျဖစ္ၿပီး သီးျခားအဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆုိရန္ မလုိအပ္သျဖင့္ ပယ္ဖ်က္သင့္ေၾကာင္း အၾကံျပဳခ်က္အား လႊတ္ေတာ္မႇ အတည္ျပဳ၍ ယင္းပုဒ္မအား ပယ္ဖ်က္ခဲ့သည္။
အလားတူ အဆုိပါပုဒ္မ(၂) ပုဒ္မခြဲ(ည)ႏႇင့္ ဆက္စပ္ေသာ ပုဒ္မ (၈) ပုဒ္မခြဲ(က)ပါ ''က်င့္၀တ္ႏႇင့္အညီ မိမိအမည္ကို ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆုိ၍ သတင္းရယူမည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း အမ်ားျပည္သူ အက်ဳိးစီးပြား အလုိ႔ငႇာ စုံစမ္း ေဖာ္ထုတ္ရမည္'' စကားရပ္အစား ''က်င့္၀တ္ႏႇင့္အညီ မိမိအမည္ကုိ ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆုိ၍ သတင္းရယူရမည္။ သုိ႔ရာတြင္ အမ်ားျပည္သူႏႇင့္ သက္ဆုိင္ေသာ ကိစၥရပ္မ်ားျဖစ္သည့္ ျပည္သူ႔က်န္းမာေရး၊ ျပည္သူတုိ႔၏ ေဘးကင္းလုံျခံဳေရးႏႇင့္ သဘာ၀ ပတ္၀န္းက်င္တုိ႕ကုိ ထိခုိက္ေစႏုိင္ေသာ ကိစၥရပ္မ်ား၊ ဥပေဒျပဳေရး၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ တရားစီရင္ေရးႏႇင့္ လူမႈစီးပြားေရးဆုိင္ရာ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားတြင္ မမႇန္မကန္ ေဆာင္ရြက္မႈမ်ား၊ အက်င့္ပ်က္ ျခစားမႈမ်ားကုိ ေဖာ္ထုတ္ရန္ မျဖစ္မေန စံုစမ္းရမည္'' ဟု ျပင္ဆင္ အတည္ျပဳခဲ့သည္။
ကြၽန္ေတာ္တို႔ကို ေတြ႕ဖို႔ခ်ိန္းတာရႇိတယ္။ ပ်က္သြားတယ္ေလ။ သူတို႔ အစီအစဥ္ ဖ်က္လိုက္တယ္ ေျပာတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ သြားေတြ႕ဖို႔ ရႇိတယ္။ သူတို႔ မတင္ခင္မႇာ။ ကြၽန္ေတာ္ ၾကားသေလာက္ကေတာ့ အဆင္ေျပပါတယ္ေပါ့ဗ်ာ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔တင္တဲ့ မူၾကမ္းအေပၚမႇာ အကုန္လံုး နီးပါးကိုပဲ ဥပေဒၾကမ္း ေကာ္မတီက သေဘာတူတဲ့ အတြက္ ကြၽန္ေတာ္တို႔နဲ႔ ေဆြးေႏြးစရာ မရႇိဘူးလို႔ သူတို႔ေျပာတယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္ ၾကားတယ္ေလ။ အဲဒီတုန္းက သူတို႔သာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကိုေခၚျပီး မရႇင္းလင္းတာေတြ ရႇိတာကိုေျပာရင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေျဖႏိုင္တာေပါ့... |
ယင္းပုဒ္မ (၁၁) ကုိ ျပင္ဆင္ အတည္ျပဳရာ၌ လႊတ္ေတာ္ သေဘာ၏ သေဘာတူ၊ မတူ ေတာင္းခံရာတြင္ လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလႇယ္ ဦးဖုန္းျမင့္ေအာင္က မူလျပ႒ာန္းခ်က္တြင္ ပါ၀င္ေသာ ''လုပ္ငန္း အမ်ဳိးအစားအလုိက္ ၀န္ႀကီးဌာန၏ မူပုိင္ခြင့္ႏႇင့္ ေမာ္ကြန္းဌာနတြင္'' စကားရပ္အား ''လုပ္ငန္း အမ်ဳိးအစားအလုိက္ ၀န္ႀကီးဌာနတြင္'' ဟု ျပင္ဆင္ၿပီး မူလျပ႒ာန္း ခ်က္အတုိင္း အတည္ျပဳသင့္ေၾကာင္း ကန္႔ကြက္သျဖင့္ မဲခြဲဆုံးျဖတ္ရာတြင္ ဦးဖုန္းျမင့္ေအာင္၏ အဆုိမႇာ ႐ႈံးနိမ့္ခဲ့သည္။
ဥပေဒၾကမ္းပါ ေကာင္စီႏႇင့္ ပတ္သက္၍ ပုဒ္မ (၁၂) တြင္လည္း ''ေကာင္စီသည္ သတင္းမီဒီယာ သမားမ်ား'' စကားရပ္အစား ''ေကာင္စီသည္ စာနယ္ဇင္းသမားမ်ား'' ဟု လည္းေကာင္း၊ ေကာင္စီရန္ပုံေငြ ထူေထာင္ရာတြင္ လႇဴဒါန္းမႈမ်ားႏႇင့္ ပတ္သက္၍ ပုဒ္မ (၁၉) ပုဒ္မခြဲ (ခ) (ဂ)တြင္''ေႏႇာင္ႀကိဳးမဲ့'' စကားရပ္အစား ''ေစတနာအေလ်ာက္'' ဟုလည္းေကာင္း၊ နစ္နာသူမ်ားမႇ တုိင္ၾကားမႈမ်ားအား အေရးယူျခင္းႏႇင့္ ပတ္သက္၍ ပုဒ္မ (၂၁) တြင္ ''ေရႇးဦးစြာ ေကာင္စီသုိ႔ တုိင္ၾကားရမည္'' စကားရပ္အစား ''ေရႇးဦးစြာ ေကာင္စီသုိ႔ တုိင္ၾကားႏုိင္သည္'' ဟု ျပင္ဆင္ အတည္ျပဳခဲ့သည္။
ထို႔အျပင္ ပုဒ္မ (၂၇) ''မည္သည့္ သတင္းမီဒီယာလုပ္ငန္း လုပ္ကုိင္သူမဆုိ သတင္းမီဒီယာလုပ္ငန္း လုပ္ကုိင္ခြင့္ မရႇိဘဲ ယင္းလုပ္ငန္း လုပ္ကုိင္ေၾကာင္း ျပစ္မႈထင္ရႇား စီရင္ျခင္းခံရလွ်င္ ထုိသူကုိ ေငြဒဏ္အနည္းဆုံး က်ပ္ငါးသိန္းမႇ အမ်ားဆုံး က်ပ္ ၁၀ သိန္းအထိ ခ်မႇတ္ရမည္'' ဟု ျပ႒ာန္းခ်က္တုိ႔အား ပယ္ဖ်က္သင့္ေၾကာင္း အႀကံျပဳခဲ့ၿပီး လႊတ္ေတာ္မႇ ပယ္ဖ်က္ျခင္းကို အတည္ျပဳခဲ့သည္။
သတင္းမီဒီယာ ဥပေဒၾကမ္း၏ ပုဒ္မ (၃၅) ပုဒ္မခြဲ (ခ) တြင္ ''မူပုိင္ခြင့္ႏႇင့္ ေမာ္ကြန္းဌာနတြင္ စာရင္းတင္သြင္းျခင္းတုိ႔ ျပဳလုပ္ခြင့္ရႇိသည္'' စကားရပ္အစား ''၀န္ႀကီးဌာနသုိ႔ စာရင္းတင္သြင္းျခင္းတုိ႔ ျပဳလုပ္ခြင့္ရႇိသည္'' ဟု ျပင္ဆင္ အတည္ျပဳခဲ့သည္။
ထုိသုိ႔ ဥပေဒၾကမ္းပါ အခ်က္မ်ားအား ကုိယ္စားလႇယ္မ်ား ေဆြးေႏြးခ်က္မ်ားႏႇင့္ ဥပေဒၾကမ္း ေကာ္မတီမႇ ျပန္လည္ညိႇႏႈိင္း သေဘာတူညီ ခ်က္မ်ားအား လႊတ္ေတာ္မႇ တစ္ပုိဒ္ခ်င္းအလုိက္ အတည္ျပဳ ခဲ့ေသာ္လည္း ပုဒ္မ (၃၆) ''၁၉၆၂ ခုႏႇစ္ ပုံႏႇိပ္သူမ်ားႏႇင့္ ထုတ္ေ၀သူမ်ား မႇတ္ပုံတင္ ဥပေဒအရ ထုတ္ျပန္ခဲ့သည့္ လြတ္လပ္စြာ ေရးသားထုတ္ေ၀ခြင့္ကုိ ကန္႔သတ္တားျမစ္ေသာ အမိန္႔မ်ား၊ ညႊန္ၾကားခ်က္မ်ား၊ အမႇာစာမ်ားႏႇင့္ ထုတ္ျပန္ခ်က္မ်ားသည္ ဤဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားႏႇင့္ ဆန္႔က်င္သမွ် ပ်က္ျပယ္သည္ဟု မႇတ္ယူရမည္'' ဟု ျပ႒ာန္းအား ပယ္ဖ်က္ရန္ မပါ၀င္ဘဲ အမ်ဳိးသား လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ ဦးခင္ေအာင္ျမင့္မႇ ပုံႏႇိပ္ျခင္းႏႇင့္ ထုတ္ေ၀ျခင္း လုပ္ငန္းဥပေဒ အတည္ျပဳ ထုတ္ျပန္ေၾကညာပါက အဆုိပါ ပုဒ္မမႇာ မလုိအပ္ေၾကာင္း သတိေပး ေျပာၾကားၿပီး ဥပေဒၾကမ္း ေကာ္မတီ အေနျဖင့္ မည္သုိ႔လုပ္ေဆာင္မည္ကုိ ေမးျမန္းခဲ့သည္။
ထုိ႔ေနာက္ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ ဥပေဒၾကမ္း ေကာ္မတီမႇလည္း ပုဒ္မ(၃၆)မႇာ မလိုအပ္သျဖင့္ ပယ္ဖ်က္ေပးပါရန္ အဆုိတင္သြင္းမႈအား လႊတ္ေတာ္မႇ အတည္ျပဳခဲ့ၿပီး ယင္းပုဒ္မအား ပယ္ဖ်က္ခဲ့သည္။
အမ်ိဳးသား လႊတ္ေတာ္၌ အတည္ျပဳခဲ့ေသာ သတင္းမီဒီယာ ဥပေဒၾကမ္းကို ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္သို႔ ေပးပို႔မည္ျဖစ္ျပီး ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္၌ ဆက္လက္ ေဆြးေႏြးမည္ ျဖစ္ပါသည္။
အမ်ိဳးသား လႊတ္ေတာ္တြင္ ေဆြးေႏြးအတည္ျပဳခဲ့ေသာ သတင္းမီဒီယာ ဥပေဒၾကမ္းႏႇင့္ ပတ္သက္သည့္ အျမင္မ်ား
၇၅၊ ၈၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ေလာက္ကေတာ့ ေက်နပ္စရာ ေကာင္းတယ္။ သို႔ေသာ္
အေရးၾကီးတဲ့ သတင္းသမားေတြကို အကာအကြယ္ ေပးႏိုင္တဲ့ အခ်က္ကေတာ့
ပယ္ဖ်က္ခံလိုက္တယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္ကေတာ့ သတင္းသမားေတြ စိုးရိမ္တဲ့
ျပစ္ဒဏ္ေပါ့ေနာ္။ ျပစ္ဒဏ္က သူတို႔ျပင္ဆင္တဲ့ အတိုင္းဆိုရင္ က်န္တဲ့တည္ဆဲ
ဥပေဒေတြနဲ႔ေရာ၊ သတင္းမီဒီယာနဲ႔ဆိုင္တဲ့ က်င့္၀တ္ေဖာက္ဖ်က္ မႈေတြက က်န္တဲ့
ဥပေဒေတြနဲ႔ပါ ႏႇစ္ထပ္ကြမ္း အေရးယူခံရမယ့္ သေဘာမ်ိဳး ျဖစ္ေနတာေပါ့ေနာ္။
ျပစ္မႈတစ္ခုတည္းကို ႏႇစ္ထပ္ကြမ္း အေရးယူခံရမယ့္၊ အေရးယူေစခ်င္တဲ့ သေဘာမ်ိဳး
ျဖစ္ေနတယ္။ အဲတာကေတာ့ သတင္းသမားေတြဘက္က နစ္နာႏိုင္တဲ့
အခ်က္ေပါ့။ - ဦးေက်ာ္မင္းေဆြ(အတြင္းေရးမႇဴး၊ စာနယ္ဇင္းေကာင္စီ-ယာယီ) ကြၽန္ေတာ္တို႔ အမ်ိဳးသား လႊတ္ေတာ္မႇာေတာ့ အတည္ျပဳတယ္ေပါ့။ ဥပေဒတစ္ခု ျပဳတယ္ဆိုတာက ဥပေဒေရးတဲ့သူေရာ၊ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလႇယ္ေတြေရာ၊ ၀န္ၾကီးဌာနေတြေရာ သူ႔အျမင္ ကိုယ့္အျမင္နဲ႔ လုပ္ၾကတဲ့ အခါက်ေတာ့ ကိုယ္ျဖစ္ခ်င္သလို ရာႏႈန္းျပည့္ ျဖစ္ဖို႔ဆိုတာေတာ့ မလြယ္ဘူးေလ။ ဒါကေတာ့ ၾကိဳတင္လက္ခံ ထားျပီးသားပါ။ ေယ်ဘုယ် အားျဖင့္ေတာ့ မဆိုးဘူးလို႔ ေျပာလို႔ရတယ္။ သတင္းသမားေတြကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရႇာက္တဲ့ အခ်က္ကို ပယ္ဖ်က္ လိုက္တာေတာ့ စိုးရိမ္စရာေပါ့။ သို႔ေသာ္ တစ္ဖက္မႇာ သူတို႔က ဘာျပန္ျဖစ္လဲ ဆိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဥပေဒမႇာပါတဲ့ ေရးသားခ်က္နဲ႔ ဆိုလိုရင္းေတြ အေပၚမႇာ သေဘာေပါက္မႈေတြ လြဲတယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္ျမင္တယ္ဗ်။ ဆက္ေဆြးေႏြးဖို႔ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္၊ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ က်န္ပါေသးတယ္။ ေရႇ႕ဆက္ျပီးေတာ့ ဒီကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး ဘာေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ထည့္သြင္းတယ္ဆိုတာ သိေအာင္လို႔ေတာ့ လုပ္ရမယ္။ ကြၽန္ေတာ့္ ကိုယ္ပိုင္ယူဆခ်က္ကေတာ့ (လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလႇယ္ေတြ) စိုးရိမ္စိတ္ မ်ားသြားပံုရတယ္။ - ဦးကိုကို (ကိုကို-စက္မႈတကၠသိုလ္၊ စာနယ္ဇင္းေကာင္စီ (ယာယီ)အဖြဲ႕၀င္) သူတို႔ဖ်က္လိုက္တဲ့ ပုဒ္မက ဥပေဒၾကမ္းမႇာ အဟန္႔အတား သေဘာမ်ိဳး ရႇိသင့္တယ္လို႔ ထင္တယ္။ တျခားဥပေဒေတြအရ မလိုတစ္မ်ိဳး၊ လိုတစ္မ်ိဳး ဆြဲဆန္႔လို႔ရတဲ့ အခ်ိန္မႇာ၊ ဥပမာ- တကယ္အႏၲရာယ္ရႇိလို႔ ပယ္ဖ်က္ေပးဖို႔ ေတာင္းဆိုေနတဲ့ အီလက္ထေရာနစ္ ဆက္သြယ္ ေဆာင္ရြက္ေရး နည္းဥပေဒတို႔ အဲတာမ်ိဳး ေတြကို ပီပီျပင္ျပင္ မပယ္ဖ်က္ ေပးႏိုင္ေသးတဲ့ အခ်ိန္မႇာ အဟန္႔အတားမ်ိဳး ရႇိသင့္တာေပါ့။ အဲတာကို ဖ်က္လိုက္တာက သတင္းသမားေတြ အတြက္ ပိုျပီး အႏၲရာယ္ ရႇိသြားတယ္။ check and balance ရႇိရမႇာကိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ နားလည္ပါတယ္။ လိုသလို ဆြဲဆန္႔လို႔ရတဲ့ ဥပေဒေတြ ရႇိေနတဲ့အတြက္ အဲတာကို ပယ္ဖ်က္တာကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ လက္မခံဘူး။ - ဦးေအာင္လႇထြန္း (စာနယ္ဇင္းေကာင္စီ(ယာယီ)အဖြဲ႕၀င္) အတည္ျပဳျပီးေတာ့လည္း ဘယ္တတ္ႏိုင္မလဲ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔က သူတို႔ကို ယံုၾကည္ျပီး အပ္ႏႇံထားတာပဲ။ ေစာေစာစီးစီး ကတည္းက ကြၽန္ေတာ္တို႔ ကန္႔ကြက္ထားတာပဲ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကေတာ့ လက္ရႇိ အေနအထား အရဆို ဆက္ျပီး ကန့္ကြက္ေနမႇာပဲဗ်။ ကြၽန္ေတာ္ တစ္ေယာက္တည္း အေနနဲ႔ ဆိုရင္လည္း ကန္႔ကြက္မႇာပဲ။ ေျပာတာ ဆိုတာေလးေတြ၊ ဦးလႇေဆြဆိုတဲ့ အမတ္ေပါ့ဗ်ာ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကပဲ သိပ္အာဏာ လိုခ်င္တဲ့ အဖြဲ႕အစည္းလိုလို၊ အဲလိုေျပာတာေတြကို ကြၽန္ေတာ္က သိပ္မၾကည္ဘူး။ မီဒီယာသမားက အာဏာထူေထာင္တာ မဟုတ္ဘူးဗ်။ ၾသဇာထူေထာင္တာ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔က အာဏာထူေထာင္ခ်င္ရင္ ႏိုင္ငံေရး ၀င္လုပ္မႇာေပါ့။ - ဦးခင္ေမာင္ေလး(ဖိုးေသာၾကာ) (ဒုတိယ ဥကၠ႒၊ စာနယ္ဇင္းေကာင္စီ-ယာယီ) |
၇၅၊ ၈၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ေလာက္ကေတာ့ ေက်နပ္စရာ ေကာင္းတယ္။ သို႔ေသာ္ အေရးၾကီးတဲ့ သတင္းသမားေတြကို အကာအကြယ္
ေပးႏိုင္တဲ့ အခ်က္ကေတာ့ ပယ္ဖ်က္ခံလိုက္တယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္ကေတာ့
သတင္းသမားေတြ စိုးရိမ္တဲ့ ျပစ္ဒဏ္ေပါ့ေနာ္။ ျပစ္ဒဏ္က သူတို႔ျပင္ဆင္တဲ့
အတိုင္းဆိုရင္ က်န္တဲ့တည္ဆဲ ဥပေဒေတြနဲ႔ေရာ၊ သတင္းမီဒီယာနဲ႔ဆိုင္တဲ့
က်င့္၀တ္ေဖာက္ဖ်က္ မႈေတြက က်န္တဲ့ ဥပေဒေတြနဲ႔ပါ ႏႇစ္ထပ္ကြမ္း အေရးယူခံရမယ့္
သေဘာမ်ိဳး ျဖစ္ေနတာေပါ့ေနာ္။ ျပစ္မႈတစ္ခုတည္းကို ႏႇစ္ထပ္ကြမ္း
အေရးယူခံရမယ့္၊ အေရးယူေစခ်င္တဲ့ သေဘာမ်ိဳး ျဖစ္ေနတယ္။ အဲတာကေတာ့
သတင္းသမားေတြဘက္က နစ္နာႏိုင္တဲ့ အခ်က္ေပါ့။
- ဦးေက်ာ္မင္းေဆြ(အတြင္းေရးမႇဴး၊ စာနယ္ဇင္းေကာင္စီ-ယာယီ)
ကြၽန္ေတာ္တို႔
အမ်ိဳးသား လႊတ္ေတာ္မႇာေတာ့ အတည္ျပဳတယ္ေပါ့။ ဥပေဒတစ္ခု ျပဳတယ္ဆိုတာက
ဥပေဒေရးတဲ့သူေရာ၊ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလႇယ္ေတြေရာ၊ ၀န္ၾကီးဌာနေတြေရာ သူ႔အျမင္
ကိုယ့္အျမင္နဲ႔ လုပ္ၾကတဲ့ အခါက်ေတာ့ ကိုယ္ျဖစ္ခ်င္သလို ရာႏႈန္းျပည့္
ျဖစ္ဖို႔ဆိုတာေတာ့ မလြယ္ဘူးေလ။ ဒါကေတာ့ ၾကိဳတင္လက္ခံ ထားျပီးသားပါ။ ေယ်ဘုယ်
အားျဖင့္ေတာ့ မဆိုးဘူးလို႔ ေျပာလို႔ရတယ္။ သတင္းသမားေတြကို
ကာကြယ္ေစာင့္ေရႇာက္တဲ့ အခ်က္ကို ပယ္ဖ်က္ လိုက္တာေတာ့ စိုးရိမ္စရာေပါ့။
သို႔ေသာ္ တစ္ဖက္မႇာ သူတို႔က ဘာျပန္ျဖစ္လဲ ဆိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔
ဥပေဒမႇာပါတဲ့ ေရးသားခ်က္နဲ႔ ဆိုလိုရင္းေတြ အေပၚမႇာ သေဘာေပါက္မႈေတြ
လြဲတယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္ျမင္တယ္ဗ်။ ဆက္ေဆြးေႏြးဖို႔ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္၊
ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ က်န္ပါေသးတယ္။ ေရႇ႕ဆက္ျပီးေတာ့ ဒီကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး
ဘာေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ထည့္သြင္းတယ္ဆိုတာ သိေအာင္လို႔ေတာ့ လုပ္ရမယ္။
ကြၽန္ေတာ့္ ကိုယ္ပိုင္ယူဆခ်က္ကေတာ့ (လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလႇယ္ေတြ)
စိုးရိမ္စိတ္ မ်ားသြားပံုရတယ္။
- ဦးကိုကို (ကိုကို-စက္မႈတကၠသိုလ္၊ စာနယ္ဇင္းေကာင္စီ (ယာယီ)အဖြဲ႕၀င္)
သူတို႔ဖ်က္လိုက္တဲ့ ပုဒ္မက ဥပေဒၾကမ္းမႇာ အဟန္႔အတား သေဘာမ်ိဳး ရႇိသင့္တယ္လို႔ ထင္တယ္။ တျခားဥပေဒေတြအရ
မလိုတစ္မ်ိဳး၊ လိုတစ္မ်ိဳး ဆြဲဆန္႔လို႔ရတဲ့ အခ်ိန္မႇာ၊ ဥပမာ-
တကယ္အႏၲရာယ္ရႇိလို႔ ပယ္ဖ်က္ေပးဖို႔ ေတာင္းဆိုေနတဲ့ အီလက္ထေရာနစ္ ဆက္သြယ္
ေဆာင္ရြက္ေရး နည္းဥပေဒတို႔ အဲတာမ်ိဳး ေတြကို ပီပီျပင္ျပင္ မပယ္ဖ်က္
ေပးႏိုင္ေသးတဲ့ အခ်ိန္မႇာ အဟန္႔အတားမ်ိဳး ရႇိသင့္တာေပါ့။ အဲတာကို
ဖ်က္လိုက္တာက သတင္းသမားေတြ အတြက္ ပိုျပီး အႏၲရာယ္ ရႇိသြားတယ္။ check and
balance ရႇိရမႇာကိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ နားလည္ပါတယ္။ လိုသလို
ဆြဲဆန္႔လို႔ရတဲ့ ဥပေဒေတြ ရႇိေနတဲ့အတြက္ အဲတာကို ပယ္ဖ်က္တာကို ကြၽန္ေတာ္တို႔
လက္မခံဘူး။ - ဦးေအာင္လႇထြန္း (စာနယ္ဇင္းေကာင္စီ(ယာယီ)အဖြဲ႕၀င္)
အတည္ျပဳျပီးေတာ့လည္း
ဘယ္တတ္ႏိုင္မလဲ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔က သူတို႔ကို ယံုၾကည္ျပီး အပ္ႏႇံထားတာပဲ။
ေစာေစာစီးစီး ကတည္းက ကြၽန္ေတာ္တို႔ ကန္႔ကြက္ထားတာပဲ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကေတာ့
လက္ရႇိ အေနအထား အရဆို ဆက္ျပီး ကန့္ကြက္ေနမႇာပဲဗ်။ ကြၽန္ေတာ္ တစ္ေယာက္တည္း
အေနနဲ႔ ဆိုရင္လည္း ကန္႔ကြက္မႇာပဲ။ ေျပာတာ ဆိုတာေလးေတြ၊ ဦးလႇေဆြဆိုတဲ့
အမတ္ေပါ့ဗ်ာ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကပဲ သိပ္အာဏာ လိုခ်င္တဲ့ အဖြဲ႕အစည္းလိုလို၊
အဲလိုေျပာတာေတြကို ကြၽန္ေတာ္က သိပ္မၾကည္ဘူး။ မီဒီယာသမားက အာဏာထူေထာင္တာ
မဟုတ္ဘူးဗ်။ ၾသဇာထူေထာင္တာ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔က အာဏာထူေထာင္ခ်င္ရင္ ႏိုင္ငံေရး
၀င္လုပ္မႇာေပါ့။ - ဦးခင္ေမာင္ေလး(ဖိုးေသာၾကာ) (ဒုတိယ ဥကၠ႒၊ စာနယ္ဇင္းေကာင္စီ-ယာယီ)
Eleven
0 comments:
Post a Comment